Tema: VIRŠELIAI. ŽYGIMANTAS AUGUSTINAS
Autorius: kafkė
Data: 2012-05-05 12:53:20

Hebrajų pranašų užrašytame Senajame Testamente labai ryškus moralinis
dėsnis, kurio nesilaikant, anksčiau ar vėliau, sulaukiama atpildo.
Padedant Adomu. Abraomas jau tariasi esąs klusnus Dievo balsui, bet
užtenka jam kartą paklausyti pavydaus žmonos Saros balso ir išvaryti
savo sūnų Izmailą (arabų prosenelį) su tarnaite (beje Egipto princese)
į dykumą, kai neužilgo, ir  iš jo pareikalaujama panašios aukos -
paaukoti savo vienintelį "teisėtą" sūnų Izaoką. Ar tai buvo Dievo
balsas, pareikalavęs šios aukos, ar jo kaltės balsas, mes nežinom.
Vėliau Jokūbas su motina, apgaulės būdu, gauna palaiminimą iš  aklo
tėvo, o bausmė ateina netikėtai - jo mylimiausią sūnų broliai
parduoda į vergiją Egiptan. Mozei taip pat tenka susimokėti ir jis
nepatenka į "pažadėtąją žemę". Ir taip moralinis priežasties -
pasekmės dėsnis  lydi visą Senąjį Testamentą. Net ir Naujajame
Testamente Jėzus, galėjęs išgelbėti Joną Krikštytoją, nepadeda jam.
Ir jis neišvengia galvos nukirtimo. Į žmonių klausimą ar Jonas yra
Elijas, Jėzus patvirtina, kad taip. O Elijas buvo tas pranašas, kuris
nukirto kitų tikėjimų kunigams galvas kai jų aukos nebuvo priimtos į
dangų. Šis fragmentas tarsi įrodo, kad žydai  jau tuomet  tikėjo
reinkarnacija. Jėzus, inkarnavęsis į žmogaus kūną, buvo toks pat
žmogus kaip ir visi kiti, bet be pradinės nuodėmės, be ego, todėl jo
prote nebuvo nieko tokio, kas būtų ne nuo Dievo. Ir būtent toks žmogus
kaltiesiems pasirodė kaltas, nes kaltieji mąsto per projekciją, savo aš
projektuodami į kitą, t.y. savo kaltes permesdami ant kitų, kad patys
pasijustų nekaltais. Kai, tuo tarpu, nekaltieji/šventieji  mąsto per
savęs išplėtimą, dalinimąsi savo nekaltumu  ir todėl psaulį mato
nekaltą, tokį kokį Dievas ir sukūrė. Auka ant kryžiau greičiausiai
nėra jokia auka, o tik įrodymas, kad niekas negali sunaikinti Dievo
Sūnaus. Viena, ką reikia paaukoti, tai savo ego kartu su kaltės jausmu.
Man kvailokai skamba egocentriškų bažnytininkų aiškinimai, kad Dievas
taip mylėjo žmogų (nuodėmingą) kad paaukojo dėl jo savo vienatinį
Sūnų, prieš tai leisdamas jį nukankinti. Tai iš tiesų skamba labai
žiauriai. Todėl suprantu tokių komentatorių kaip cc pasipiktinimą.
Bijau, kad ir mūsų teologija sovietmečiu patyrė baisią traumą iš
kurios labai sunku išsivaduoti. 

O bažnyčias reikia puošti, sick, nes tai tikinčiųjų bendruomenės
namai. Čia renkasi ir turtingi ir vargšai. Ir tie, kuriems pasisekė, ir
bomžai negali būti išvaryti, nes būtent jų nesėkmė suteikia viltį,
kad pasiekus dugną, ir visiškai praradęs šansą savo jėgomis ką nors
pakeisti, pagaliau atsigręši į Dangų,  patikėsi savo gyvenimą
aukštesnei jėgai ir, gerai atsispyręs į tą patį dugną, angelo
sparnais mosuodamas, imsi sparčiai kilti aukštyn. Štai dėl ko ir bloga
išeina į gera. 

-- 
Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=19633