Tema: Re: Dėl standartinės lietuviškos klaviatūros
Autorius: Mazgiukas
Data: 2010-01-04 21:54:25
Antanas rašė:
> Galbūt kalbi gerai. Bet! Vištoje ir septynete jau pateikiamos
> standartinės klaviatūros. Tad žmonės gali rinktis. O kodėl jie vis
> renkasi „neteisingą“ išdėstymą – jau kita šneka.

Šneka paprasta – ant klaviatūros taip supaišyta. O kol per kompiuterinio
raštingumo pamokas mokyklose (tiek to jau su tais vyresniais) nebus
mokinama teisingo požiūrio į autorių teises, programų licencijų
politiką, standartų supratimą, galų gale – taisyklingo kompiuterio
naudojimo (aklo spausdinimo, tinkamo jo pasistatymo ir t.t.) tol ir
nesikeis supratimas ir rinksis neteisingą instrumentą. Kaip žinia
žmonijos patirtis sukūrė daug instrumentų, atrado kaip taisyklingai tais
instrumentais naudotis. Ne paslaptis, kad dažnai savamoksliai žmonės
instrumentais naudojasi netaisyklingai, o taisyklingas naudojimas
neretai pradžioje atrodo nepatogus, bet jį įvaldžius - produktyviausias.
Taip ir klaviatūra yra instrumentas prie kompiuterio, tačiau ne
kiekvienas ja nauojasi taisyklingai, o taip yra, nes daugelis yra
savamoksliai ir net mokytojai mokykloje – savamoksliai. Kažkaip abejoju,
ar daug mokytojų mokykloje pasakytų, kodėl klaviatūrose F (arba
lietuviškoje Š) ir J klavišai turi išlietus jaučiamus nelygumus.

  Tad gal reikėtų kaip
> nors pagerinti padėtį didžiajai masei naudotojų (kurie renkasi
> nestandartinę klaviatūrą)?

Na taip, šiais laikais yra toks labai geras būdas – jei standarto
nesirenka vartotojai, tai vartotojų pasirinkimą paverskime standartu.
Matyt todėl per 18 metų taip ir neįsikerta žmonės, kad yra ne tik
Windows, ne tik Word ar Excel.

> Beje, argi ji tikrai skiriasi 5 raidžių padėtimi? Lietuviškos raidės
> kitur nukeltos.

Ne. Lietuviškos raidės tradicinėje vietoje tik Š atnaujintame standarte
pakeitusi vietą su F. Skaičiuknėje QWERTY klaviatūroje iš viso
lietuviškų raidžių nėra, jos ant skaičių sukabintos dirbtinai (pamenu
kaip tai buvo daroma dar DOSo laikais). Bet aš tyčia rašiau žodį
„raidės“, su simboliais yra kita kalba (bet su jais ir kiek kitaip
veikianti problema). Iš savo vietų yra pasitraukusios Q, W, F, ir X.

Iš jų vietų nukeltos angliškos. O kur dar sukeisti
> visokie simboliai ir ir t. t. Per švelniai pasakyta penki.

Su simbolių spausidinimu yra kiek kitaip. Pats esu visus populiaresnius
standartus išbandęs ir puikiai atsimenu perėjimus nuo vieno išdėstymo
prie kito atsimenu porą tokių istorijų, kai pirmą kartą nustebau, kad
standartinėje klaviatūroje klaustuką pradėjau rašyti net tiksliai
nežinodamas kur jis yra – tiesiog intuityviai jis pasispausdavo kai
reikia ten kur reikia. O dar juokingiau buvo, kai rašydamas tekstą
parašau %, o kai kažkas užklausė kurioje vietoje yra šis ženklas,
niekaip negalėjau prisiminti, kol neprisiminiau, kaip dirba pirštai
spausdinant. Būtent todėl manau, kad pripratimas prie kitų simbolių
išdėstymo yra kiek kitoks nei prie raidžių. Žmonėms yra daug aktualiau
raidžių išdėstymas, su kitais simboliais jie vis tiek elgiasi kitaip.
Nekalbant jau apie tai, kad kai kurios programos, teisingai sutvarkius
lokalę, tokius simbolius, kaip lietuviškos kabutės kažkaip sugeba pačios
jas keisti.
Vienok. Kaip dažnai skačiukinės klaviatūros vartotojai naudojasi trečio
lygio simbolių įvedimu (pvz. įvesdami skaičius)? Man rodos jie dažniau
užsiima klaviatūros kalbos perjunginėjimu norėdami parašyti skaičius.
Arba ar dažnai naudojamą simbolį @ skaičiukinės klaviatūros vartotojai
rašo palipdami į ketvirtą lygmenį? Va taip ir priveliama visokių labai
įdomių makalynių kurių akimis paprastai nesimato. Tai štai simbolių
rašymas tikrai menkesnė bėda.