Tema: Re: Antichrist (2009)
Autorius: Viktorija
Data: 2010-03-03 20:58:45
apacioj paspoilinau savo nuomone.

Juozas wrote:
> Labai didelis pliusas, patiko :)
>

> Žemiau pora spoilerių, neskaitykit, kas nematėt:
>

> Kaip vertint, ar ten buvo kažkas antgamtiško, ar tik jai galvoj
> pasimaišę?
imho nieko antgamtisko nebuvo, tiesiog jai galvoj pasimaise, nes
negalejo patiketi, kad jos "moters" (kaip vyro zmonos ir kaip biologines
moters) vaidmuo buvo stipresnis, nei jos "motinos" (santykis su vaiku)
vaidmuo, tad ji visa filma (na pagal siuzeta ir dar anksciau) megino
irodyti, kad "moteris" (ne motina) yra blogis - megino "sutramdyti" vyra
(kad jis negaletu judeti be jos pagalbos), nes tai vyras "prizadina"
joje moteri, megino suzaloti savo kuna, butent toj moteriskiausioj
vietoj, kad nebejaustu to malonumo, kuriuo megavosi taip smarkiai, kad
net "pamirso" esa motina ir "pragane" vaika. rinko medziaga ir tikejo,
kad moterys yra tikras blogis ir jas reikia kankint, pyko, kad vyras su
tuo nesutinka (butent jis jai pasake, kad ten 16 amziuj nuzudytos
moterys buvo nekaltos, ir jis nenorejo jai trenkti per veida, kuomet ji
jo prase, tad pastaroji nusprende, kad jis nustojo ja mylet). turbut del
to ir pavadintas filmas "antichrist" nes priestarauja tai krikscioniskai
filosofijai, kad moteris - tai visu pirma puiki motina, o cia gavosi,
kad motina ne kokia, nes nugalejo biologinis pradas (biologinio prado
pergale pries dvasini - labai neigiamai vertinama krikscioniskoje
pasauleziuroje). ir apskritai daugelyje religiju yra du ekstremumai -
moteris motina - visiskai pozityvus vaidmuo (meile, tyrumas,
atsidavimas) ir moteris moteris (paleistuve) - veidmanyste,
parsidavimas, gaslumas, nesantaika - visiskai negatyvus vaidmuo. zodziu
imho heroje megino su tuo kovot, nuo to jai pasimaise, bet nieko
antgamtisko ten nebuvo.

Kaip paaiškint paskutinę sceną su lipančiom moterim?
imho cia ir buvo ta kulminacija, kai visos moterys (simboliskai gal net
tos, kuriu simtai buvo nekaltai nukankinta ir nuzudyta viduramziais)
"issilaisvina". lyg sakoma "nebijokit buti moterim, viskas yra gerai,
nera cia ko gedytis, kad nepaisomos isisenejusios krikscioniskos dogmos"
- kiek pastebejau tai visos moterys su sijonais ir palaidais plaukais
buvo (senovinis moters [sijonas] paleistuves [nesupintos kasos]
simbolis) ir bego i kalna, tai kaipo "iveike kliuti". plius visiskai
nepastebejo vienintelio tarp ju stovincio vyro, jis tarsi istirpo toje
scenoje. tarsi "nepaisoma" vyru. man atrodo noreta pasakyti kazka tokio.