Tema: Re: sropuvos savininkams kb
Autorius: siGis
Data: 2009-10-05 18:35:30
Vienareiksmiskai rinkis stropuva.
Tavo isvardinti trukumai is tikruju jokie ne trukumai.
Pas mane stropuva dega apie 1,5-2 paras. Dakraudamas istempiu savaite ir
daugiau. Dakrovimas turi savo specifika. Dakrovineti pradedu jau po
pusdienio. Svarbu kad ne po daug. Galima ir daugiau tik tada gausis
nebegeras, netaupus degimas. Pvz. pries eidamas miegoti uzmetu kokias 3-5
malkas ir to uztenka iki ryto. Tai nesukelia didelio rupescio nes
dakrovineju tik tada kai turiu laiko ar kai einu pro sali. Kuriku pasijuntu
tik tada kai reikia uzbaigti ikrovos degima ir isvalyti pelenus. Nors tai
darau kas 2-4 savaites man tai yra didziausias Stropuvos trukumas. Kaip
zinia apacioje nera groteliu. Susikaupia nemazai pelenu ir nebaigusiu degti
medzio anglies liekanu, kurios pelenuose smilkti gali daugiau kaip para.
Karstu pelenu iskasimas sukelia debesi dulkiu. Si bei ta sugalvojau kaip
pageritinti pina isdegima pabaigoje. Viska labai palengvintu didesnes
apatines dureles (dabartiniuose peciuose tokios ir yra, maniskis senesnio
modelio). Meginciau itaisyti groteles.

Sunkus uzkrovimas taip pat yra ne tikras trukumas. Dabartiniu peciu ir
virsutines dureles gerokai didesnes. Primesti galima ir bet kaip. Tik
sutrumpes degimo laikas. Jeigu mesdamas bent siek tiek pasistengsi
(krepsinio tautai tai neturetu buti problema) teliks tik is krastu uzkisti
keleta staciu malku. Turint galima uzpilti keleta kibiru pjuvenu, skiedru ar
kitu smulkiu, degiu siuksliu. Jos puikiai uzpildo tarpus ir prailgina degimo
laika. Kad tai daryti patogiai reikes is skardos susilenkti piltuva.

Gero kuro reikalavimas nera isskirtinis Stropuvos trukumas. Gero, gerai
isdziuvusio kuro, geram degimui vienodai reikia visiems peciams. Stropuvoje
kaip ir kituose pecuose puikiai dega ir dregnesnes ivairaus kaloringumo
malkos.

Statydamas atkreipk demesi i tai kas gali tapti tikru trukumu. Per sezona
net ir Sropuva teks keleta kartu valyti. Galiu pasakyti kad Stropuva valyti
yra daug lengviau nei pries tai tureta is virsaus ikraunama peciu. Tam gat
tai daryti patogiai ir kokybiskai reikai kad nesunkiai emiotusi dumtraukio
intarpas nuo stropuvos iki kamino. Jeigu jis su alkune galima padaryti
nemaza sandariai uzsidaranti pravalimo langeli.