Tema: Re: URSA ir PAROC skirtumai trumpai?
Autorius: bzik
Data: 2009-02-21 11:32:27
O ko pykt :)
Pvz. mano mamos tevo seima is pasiturinciu ukininku Marijampoles kraste (nuo
Kalvarijos) buvo susilenkine pavarde ir sia kalba stipriai praktikavo. Tevo
mama is vargingos seimos salia Simno (Alytaus raj.) lietuviskai ismoko tik
paauglystej savarankiskai, ir buvo uz tai baudziama motinos. Manau tam
priezastim buvo noras priklausyt 'aukstuomenei', nes objektyviu motyvu
sulenkejimui aplinkoje nebuvo.
Manyciau lenkiska kultura savu laiku buvo gerokai toliau pazengus
(objektyviai vertinant issilavinima, issilavinusiu zmoniu kieki) uz tautine,
nes vietinia ponai bajorai (tiksliau didziaja dalimi plikbajporiai -
prasiskoline, vos vegetuojanciais ukiais) noredami parodyt lygi tarpu saves
lenkiskai kalbejo ir savo pavardes keite.
Kaip siais laikais - kuo biednesnis kilmes, tuo praturtejus didesniu ponu
skelbiasi ir i 'elita' taiko :) O tas, kuris jauciasi kazkuo virsesnis uz
kitus, gali aplinkinius vadint kaip nori: chamu, runkeliu, negru, bomzu ...