Tema: Re: VW BlueMotion klausimas
Autorius: Audrius
Data: 2017-06-15 08:37:22
Butent. Nurodydamas, kad iprastai darbo dienos trukme siekia 13/15val,
turejau omeny sausa reglamento zodi.
AETR Konvencijoje, reguliuojancioje vairuotoju ir ekipazu darbo bei poilsio
tvarka, pasakyta (necituoju, rasau is atminties, tai zodziu tvarka skiriasi
nuo originaliai pateiktos, bet esme islieka):
- normalios trukmes kasdieniu poilsiu vadinamas ne trumpesnis, nei 11:00 val
trukmes nepertraukiamas laikotarpis, kai vairuotojas nevairuoja ir nedirba
kitu darbu, o laisvai disponuoja savo laiku;
- ne daugiau, nei 3 kartus per savaite vairuotojas gali pasinaudoti
sutrumpintu kasdieniu poilsiu, kurio nepertraukiama trukme ne mazesne, nei
9:00 val;
- jei kasdieni poilsi sudaro 2 nepertraukiamo poilsio laikotarpiai,
kiekvienas is kuriu yra atitinkamai ne trumpesnis, nei 3:00 val ir 9:00 val,
tai prilyginama normalios trukmes kasdieniam poilsiui (11:00val).

Taigi - uzbaigus visas dienos darbines veiklas, vairuotojui lieka 9:00val
laiko tarpas, per kuri jis privalo suspeti apsisvarinti (nueiti i dusa,
prasivalyti kabina ir t.t.), pasigaminti vakariene ir pavalgyti, kazkiek
relaksuotis po darbo dienos (filmas, knyga, zaidimai, pokalbiai su seimos
nariais, pasivaiksciojimas lauke ir pan.), issimiegoti, nusiprausti,
papusryciauti, pasiruosti naujai darbo dienai. Taigi - kiek realiai lieka
laiko tikram poilsiui, 6-7 val?! Ir ar galima poilsiu pavadinti vartymasi
saules ikaitintoje kabinoje, stovint Ispanijoje, Italijoje ar Pietu
Prancuzijoje, kuomt karstis nuslugsta tik paryciais? Todel ir vaziuoja
katafalkai vos ne srautu, vezdami nuo sitokio poilsio "uzsilenkusiu" seimu
maitintoju palaikus i teviske...

Butu gerai, jei butu laikomasi bent jau to, ka reglamentuoja mineta AETR.
Deja, 9 is 10 vairuotoju patvirtins, kad yra verciami nekreipti demesio i
bendro kasdienes veiklos laiko trukme, kuri neretai pasiekia ir 17-19val. O,
pasak ofiso planktono ir savininku, "perdirbt pusvalandi ar valanda -
sventas reikalas", atsisakysi - tu nebe zmogus, o kenkejas!

- "uz geresnes salygas alga sumazinciau ir prastovas ziauriau
kontroliuociau - liepciau kas 15min po SMS". Kas is to, jei ofise sedintys
nerastingi telefonistai net ir per 30min po vairuotojo pateiktos
informacijos dar net nebuna susisieke su klientu - pats jau ne karta tai
tikrinau, paskambinus tiesiai atsakingam ekspedicijos dispeceriui, pasirodo,
kad sis dar nera gaves jokios info is mano "telefonistes" (vadybininkais ar
net dispeceriais toki dumbla vadint negalima). Taigi - tavo "kas 15min po
SMS" - visiskai niekinis pirdalas vandeny, ilgamete praktika rodo, kad
pakanka kas valanda, o papildomai - pasikeitus situacijai. Spartesne /
intensyvesne info, kuria teikia vairotojas, viso logistikos kanalo
planktonas stabdo grynai del zmogiskojo faktoriaus.
- "Ir manau uz stampu nesurinkima koki 30Eur/vnt. Dar reiktu kokia laiko
norma - stampa isreikalaut skirta 15min, uz ilgiau - neapmokesiu". Sito
pasvaiciojimo galejai nerasyt, nes tuo tik parodei, kad su keliu krovininiu
transportu neturi nieko bendra ir nesusivoki sioje srityje. Tad toliau
polemizuot apie ka nors sia linkme kaip ir beprasmiska.