Tema: Re: Ar turėčiau jaudintis dėl pažeidėjo jausmų?
Autorius: Lapinas
Data: 2016-12-02 08:33:29
Visiškai sutinku. Tik nemanau, kad mirktelėjimas šviesomis yra agresijos 
forma ir į tai reikia reaguoti darant visokia nesąmones.
Aš dažniausiai parodau kairį posūkį, bet vat lig šiol galvoju ar visokie 
kodekai nuo tokio raginimo pralesti sustandėja ar ne?

"RaR" <RaR@rr.lt> wrote in message news:o1r3f7$7qv$1@trimpas.omnitel.net...
> Viskas yra protingumo ribose. Jeigu tikrai yra pakankamai didelis 
> atstumas - įlendi į tą tarpą ir praleidi, bet jeigu mažas, reikia daryti 
> staigius manevrus - pristabdymą, staigų pasukimą (vis dar pamatau tokių 
> išsigandusių), tuomet to daryti nevertėtų tiek gerbiant save, tiek ir dėl 
> elementaraus saugumo. Bet čia daugumoje buvo apie tuos mirksinčius ir 
> limpančius ant bamperio. Nors mirksėjimą daug kas iš taip darančių priima 
> kaip elementarų įspėjimą, dauguma tų, kam mirksi, priima kaip agresiją 
> (traukis iš kelio, kelme), ir taip priimančių vis daugiau, nes žmonės vis 
> daugiau važinėja po Vakarus, o ten tas "mirksėjimas" nepropaguojamas. 
> Lipimas ant bamperio yra ne tik agresijos išraiška, bet ir sudaro didelį 
> pavojų, ypač kai greičiai dideli, tai ir taisyklių pažeidimas. Ir vis 
> dažniau tokie veiksmai iššaukia atsakomąją reakciją atvirkščią nei tikisi 
> užpakaly važiuojantis.
>
> O šiaip, kaip jau rašiau, abi pusės kalba apie kraštutinius atvejus, kurių 
> realiame gyvenime, laimei, vis mažėja ir vairavimo kultūra pas mus tikrai 
> smarkiai pakilusi lyginant su tuo kas buvo anksčiau. Pasitaiko ir žioplių 
> (ar piktybinių trukdytojų) ir agresyvių, greitį viršijančių, bet kokias 
> įmanomais būdais aplenkti siekiančių vairuotojų. Pirmuosius galiu 
> suprasti - nieko čia nepakeisi, antrieji paprastai pirmi nepradeda, tik 
> reaguoja į vairavimą, kurį palaiko agresyviu, o tretieji tai rimtai 
> nervina ir dažniau sukelia rimtesnį pavojų.
>
> Šiaip čia yra elementarios žmogiškos reakcijos - jeigu kartu su moterimi 
> prieisi prie durų, tikriausiai atidarysi ir ją praleisi, bet jei ji 
> priėjusi pradės rėkti "Praleisk mane pirmą, nematai kad aš moteris!", tai 
> gali pasielgti ir atvirkščiai. Tas pats ir su vairavimu - dažniausiai tave 
> geranoriškai praleis, bet jei pradėsi reikalauti tave praleisti, tai 
> dažnai susilauksi priešingos reakcijos.
>
>
>
> 2016-12-02 06:15, lapinas rašė:
>>
>> Labai geras pavyzdys, dėkui. Tiesa, jau nuklydome nuo pagrindinės 
>> sąlygos: greičio viršijimo, bet...
>> Ket įpareigoja važiuoti dešiniausia eismo juosta, tai tas besirengiantis 
>> lėčiau lenkti fūrą teisus, neteisus, teisus morališkai, neteisus pagal 
>> panetkes? Kaip pačiam atrodo?
>>
>> "RaR" <RaR@lt.lt> wrote in message 
>> news:o1prr8$tg4$1@trimpas.omnitel.net...
>>> Na gerai, paprastas atvejis - viskas tiksliai pagal tavo pavyzdį.
>>> Važiuoji už mašinos, kuri ką tik pralenkė fūrą. Už 50 m kita fūra,
>>> važiuojanti 100 km/h, judu judate 110 km/h, nors tu norėtum važiuoti 130
>>> km/h. Tu norėtum kad jis persirikiuotų už fūros ir praleistų tave, o jis
>>> to nedaro. Tavo bėdos - pagreitėsi ne dabar, o už kelių šimtų metrų,
>>> juos važiuosi kiek mažesniu greičiu nei norėtum. O tas priešais tave
>>> turi rinktis ar važiuoti kaip važiavęs, ar kažkiek pristabdyti,
>>> persirikiuoti, kažkiek važiuoti už fūros lėčiau, vėl persirikiuoti,
>>> pagreitėti iki savo kruizinio greičio. Tai kyla klausimas - kas tu toks,
>>> kad tas kitas turėtų atlikinėti visas tas apeigas vien tam, kad tu
>>> sutaupytum kelias sekundes, nors greičiausiai tos sekundės išgaruos
>>> prisivijus kitą lenkiantįjį?
>>>
>>> Juk lygiai taip pat kaip važiuojančiam 130 km/h maišo važiuojantis 110
>>> km/h, taip anam maišo važiuojantis 90 km/h (šiaip dar daugiau, nes
>>> santykis didesnis). Ir šiuo atveju nėra taisyklės, kad viršesnis tas,
>>> kas greičiau važiuoja, viršesnis tas, kas važiuoja priekyje, nes jam
>>> niekas netrukdo daryti manevrą.
>>>
>>> 2016-12-01 19:15, Lapinas rašė:
>>>> OK, tu sunkesnis, aš pasitraukiu.
>>>>
>>>> Kalba eina apie komfortą ir streso mažinimą kelyje, nu bet jei jūs 
>>>> esate visatos centras, tai tada prašom. Nesuprantu tokio požiūrio. Jei 
>>>> aš pamatyčiau tuntą iš paskos, tai spustelčiau iki tunto greičio ir 
>>>> pralenkčiau sekančia, dar sekančią, dar sekančią ir visas kitas fūras, 
>>>> o tada į dešinę ir važiuočiau savo kruiziniu greičiu. Nu bet jei 
>>>> tikslas pamokyt visus arelius, tai jo, galinis priešrūkinis, stabdymas, 
>>>> blet, pamiršau ką dar ten "mokytojai" naudoja, nu ir vsio takoje.
>>>>
>>>> "RaR" <RaR@rr.lt> wrote in message 
>>>> news:o1pkd5$r15$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>> Tik pyst, ir tas nesirikiuojantis į 50 m tarpą pamato, kad horizonte
>>>>> nesimato mašinų, kurias jis turės praleisti pabaigos. Jeigu neįlis į
>>>>> tarpą, visi esantys toje kolonoje sugaiš po 30 s papildomai. Jeigu 
>>>>> įlis,
>>>>> jis sugaiš bent 2 min papildomai, ir neaišku ar iki to laiko 
>>>>> neatvažiuos
>>>>> daugiau, trukdančių jam išlįsti iš po antros fūros. Vis tiek jis 
>>>>> blogas,
>>>>> kad aplenks iš karto ir antrą fūrą?
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2016-12-01 18:27, Lapinas rašė:
>>>>>> Glazomieru.
>>>>>> Pvz. važiuoju leistinu greičiu autostradoj. Matau, kad prieky fūra o 
>>>>>> už jos lėtesnė už mane mašina, rikiuojuos į antrą juostą.
>>>>>> Fūros greitis ~100, mano 130
>>>>>> Matau, kad kai pralenksiu mašiną važiuojančią už fūros, ji 
>>>>>> nestabdydama, netrukdomai galės rikiuotis į antrą juostą nestabdydama 
>>>>>> ir neatsitrenkus į fūrą.
>>>>>>
>>>>>> Kai priartėju per kokį 15 metrų iki mašinos, kuri važiuoja už fūros, 
>>>>>> ši ima rikiuotis man prieš nosį.
>>>>>>
>>>>>> Nuryju, karčią piliulę nesiparinu, pristabdau. Mūsų greitis ~105-110. 
>>>>>> Pralenkiam fūrą tokia vorele.
>>>>>>
>>>>>> Pyst, matosi sekanti fūra už 50 metrų, važiuojant lėčiau už 
>>>>>> automobilį, paskui kurį važiuoju aš. Jei jis nesirikiuoja (o tokių 
>>>>>> dažnai pasitaiko), tai tada tikrai pamirksiu. Tegu sustandėja asilas.
>>>>>>
>>>>>> Nu ir dar daug daug pavyzdžių, kai aš, tolerastas, nusiteikęs prieš 
>>>>>> "mokytojus" pats bandau "mokyti".
>>>>>>
>>>>>> Bet čia negalioja atkarpai Vilnius-Kaunas, ten kitaip.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> "Aras" <nera@nera.nera> wrote in message 
>>>>>> news:o1papr$mlh$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>>> O iš kur tamsta žinai ar specialiai jis trukdo ar ne?
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> "Lapinas" <VKH710@gmail.com> wrote in message 
>>>>>>> news:o1pacp$mdn$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>>>> Neįsijausk. Aš bybiais nešeriu lakstančių, bet ir nemirksiu jei 
>>>>>>>> žmogus
>>>>>>>> specialiai netrukdo.
>>>>>>>>
>>>>>>>> "CodeC" <c@c.c> wrote in message 
>>>>>>>> news:o1pa8o$mak$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>>>>> cia yra sarasiukas tokiu, kurie yra/buna butent tu mirksetoju 
>>>>>>>>> vaidmenyse,
>>>>>>>>> todel gali aiskint ka nori. tokie kalba supranta tik tada, kai ji
>>>>>>>>> prasideda "laba diena dokumentus prasom".
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> On 2016.12.01 15:55, RaR wrote:
>>>>>>>>>> Tai dabar vietoje fūros paimk paprastą automobilį. Kuo jis 
>>>>>>>>>> blogesnis?
>>>>>>>>>> Gal žmogus bijo viršyti greitį +20, gal nelabai traukia, ar šiaip
>>>>>>>>>> nesaugiai jaučiasi stipriai paspaudęs. Kodėl jis turėtų lįsti į 
>>>>>>>>>> kažkokį
>>>>>>>>>> tarpelį tarp fūrų, jeigu sulėtindamas, pesirikiuodamas, 
>>>>>>>>>> važiuodamas už
>>>>>>>>>> lėtesnės fūros ir laukdamos progos vėl iš jos išlįsti jis beveik
>>>>>>>>>> neabejotinai sugaiš daugiau laiko nei tas iš paskos kurį laiką
>>>>>>>>>> prilėtinęs greitį? Priedo su tais persirikiavimais ir naujais 
>>>>>>>>>> lenkimas
>>>>>>>>>> jis padarys krūvą papildomų manevrų, dėl kurių kažkiek padidės
>>>>>>>>>> autoįvykio tikimybė, o juk tam prilėtinusiam greitį net jokio 
>>>>>>>>>> manevro
>>>>>>>>>> nereiks atlikti. Ir dar greičiausiai tam lėčiau važiuojančiam 
>>>>>>>>>> tuos
>>>>>>>>>> manevrus yra sunkiau atlikti, nes didelė tikimybė, kad jis yra 
>>>>>>>>>> lėtesnės
>>>>>>>>>> reakcijos/blogesnio regėjimo/mažiau patyręs/vairuoja ne taip 
>>>>>>>>>> gerai
>>>>>>>>>> vairuojamą automobilį, kaip tas 150+ lakstantis asas. Vėlgi, 
>>>>>>>>>> važinėdamas
>>>>>>>>>> Vakaruose nemačiau kad kažkas lėtintų greitį ir staiga lįstų į 
>>>>>>>>>> tarpą
>>>>>>>>>> tarp lėčiau važiuojančių automobilių vien dėl to, kad iš paskos 
>>>>>>>>>> kažkas
>>>>>>>>>> važiuoja didesniu greičiu. Visi ramiai užbaigia savo manevrus, o 
>>>>>>>>>> iš
>>>>>>>>>> paskos važiuojantieji taip pat ramiai palaukia.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> 2016-12-01 15:06, AurimasBar rašė:
>>>>>>>>>>> tai viskas teisingai, tik gal nelabai į temą. :) ką daryt kai 
>>>>>>>>>>> tave
>>>>>>>>>>> pasiveja greičiau vaziuojantis. tu vaziuoji savo geičiu, jis 
>>>>>>>>>>> tave
>>>>>>>>>>> pasiveja vaziuoja paskui ramiai nesinervuodamas, ar tau reikia 
>>>>>>>>>>> kaip nors
>>>>>>>>>>> reaguot?  ar surenki paskui save koki 20 masinu, tada stoji 
>>>>>>>>>>> kelkrasti ir
>>>>>>>>>>> visas praleidi? :)
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> "RaR"  parašė naujienų news:o1p2v9$h4l$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Tai gal reikia vietoj to kad nervintis, suprasti kad visi turi 
>>>>>>>>>>> teisę
>>>>>>>>>>> važiuoti ir atlikti manevrus pagal situaciją, o minimalus 
>>>>>>>>>>> greitis
>>>>>>>>>>> dažniausiai nėra ribojamas? Kodėl kažkoks fūristas turi temptis 
>>>>>>>>>>> paskui
>>>>>>>>>>> kažkokį kitą lėčiau važiuojantį gal ir šimtus kilometrų? Kad iš 
>>>>>>>>>>> paskos
>>>>>>>>>>> atskriejantis bachūras turės minutei - kelioms pristabdyti? Pvz.
>>>>>>>>>>> važiuojant per Lenkija ta mokama autostrada link Vokietijos 
>>>>>>>>>>> paprastai
>>>>>>>>>>> kelias būna tuščias, daug kas skrieja 160+, bet pasitaiko ir 
>>>>>>>>>>> fūrų,
>>>>>>>>>>> kurios lenkia vieną kitą santykiu 92:88. Tai netgi kai ta fūra 
>>>>>>>>>>> pradeda
>>>>>>>>>>> savo manevrą kažkur horizonte arba išvis jos nesimato dėl 
>>>>>>>>>>> posūkio ar
>>>>>>>>>>> kalniuko, tu vis vien prisivijęs ją turi stabdyti ganėtinai 
>>>>>>>>>>> smarkiai. Ir
>>>>>>>>>>> niekas iš to tragedijos nedaro. Tas pats galioja ir visuose 
>>>>>>>>>>> kituose
>>>>>>>>>>> keliuose - kur eismas didesnis, tu irgi niekada negalėsi 
>>>>>>>>>>> aplenkti
>>>>>>>>>>> nepristabdydamas greičiau važiuojančių, jei nepasinaudosi 
>>>>>>>>>>> atsiradusiu
>>>>>>>>>>> tarpu. Ir apskritai, mirgėjimas šviesomis, lipimas ant bamperio 
>>>>>>>>>>> yra
>>>>>>>>>>> labai žemos vairavimo kultūros požymis ir praktikuojamas 
>>>>>>>>>>> Europoje iš
>>>>>>>>>>> esmės tik nuo Lenkijos į Rytus. Gerai, kad ir mūsų vairuotojai 
>>>>>>>>>>> dabar
>>>>>>>>>>> daugiau važinėja po Vakarus, tai ir jų vairavimo kultūra vis 
>>>>>>>>>>> aukštėja,
>>>>>>>>>>> tų mirksinčių ir limpančių darosi vis mažiau.
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> 2016-12-01 12:38, soul rašė:
>>>>>>>>>>>> Furos labiausiai Vilnius-Kaunas ir Kaunas-Klaipeda uzknisa o ne
>>>>>>>>>>>> lengvos,
>>>>>>>>>>>> ypac kai furos iseina i antra juosta su ~90 greiciu ir velkasi 
>>>>>>>>>>>> puse
>>>>>>>>>>>> kilometro, kol aplenkia viena kita. Pastebeta tiek taucieciai 
>>>>>>>>>>>> tiek
>>>>>>>>>>>> uzsienieciai taip daro.
>>>>>>>>>>>> To tai negaliu pakest, paskui atsiranda noras taip ant 80 
>>>>>>>>>>>> pavaziuot
>>>>>>>>>>>> pries toki po jo manevro.
>>>>>>>>>>>> Ne veltui vakaruose zenklai yra, kur furom  i antra juosta 
>>>>>>>>>>>> nevisur
>>>>>>>>>>>> galima persirikiuoti.
>>>>>>>>>>>> Kada pas mus tokius zenklus sustatys.
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> "Tadas Padas"  wrote in message
>>>>>>>>>>>> news:o1negu$tgq$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> Dažnai pasitaikanti situacija:
>>>>>>>>>>>> 4 juostų kelias su skiriamąją juosta. Leistinas greitis 90km/h.
>>>>>>>>>>>> Važiuoju normaliai: 90-100km/h.  Šone fūros kaip visada 
>>>>>>>>>>>> 80-90km/
>>>>>>>>>>>> h. Po truputi jas lenkiu.
>>>>>>>>>>>> Atvažiuoja eismo taisyklių pažeidėjas ant 120-150km/h ir mirksi
>>>>>>>>>>>> man iš galo lempomis.
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> Ar turėčiau dėl jo jaudintis  ir nusilenkdamas jam stabdyti 
>>>>>>>>>>>> lysti
>>>>>>>>>>>> tarp fūrų kad ji toliau galėtų vaziuoti viršydamas
>>>>>>>>>>>> greitį?
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>