Tema: Re: Oro filtras
Autorius: Ramus
Data: 2011-10-23 14:16:44
Apie "pigią" rytų ir "brangią" vakarų darbo jėgą.

Istorijos būta tokios: prieš keletą metų, kai Lietuvoje algos kilo lyg ant
mielių, įmonė pradėjo derėtis su Olandijos pirkėjais, kad šie už produkciją
mokėtų daugiau nei anksčiau. Kadangi buvo žaidžiama atviromis kortomis,
„Argintos“ vadovai nurodė, kiek sąnaudų kainuoja pagaminti produktą.
Olandai, nesutikę didinti kainos, ėmė baksnoti į tai, kad vienam užsakymui
atlikti reikia 72 darbo valandų, ir pareiškė, kad pas juos tai atliekama
perpus greičiau.
„Sutarėme, kad atvažiuos jų atstovas ir, jei šis produktą pagamins per 36
valandas, jo kelionės ir apgyvendinimo išlaidas apmokame mes, jei ne – patys
olandai. Atvažiavo darbininkas, kuris neskubėdamas vienui vienas produktą
pagamino būtent per numatytą laiką. Mūsiškiai žiūrėjo ir stebėjosi: „Bet mes
juk irgi viską darome taip pat.“ Esminis skirtumas – olandas dirbo vienas, o
pas mus ties užsakymu plušėjo po du darbuotojus. Taigi nors lažybas ir
pralaimėjome, tačiau darbuotojams įrodėme, kad norint daug ką galima
padaryti. Maža to, dabar pas mus toks pats produktas pagaminamas per 24
valandas“, – džiaugiasi p. Kvietkauskas ir pabrėžia, kad procesus
optimizuoti labai padėjo LEAN sistema.

http://vznotes.vz.lt/Newspaper/RA99.nsf/articles/C225746500251CD7C22578D100265B77?OpenDocument