Tema: Re: Kur akumus perka VLN?
Autorius: Tom
Data: 2010-12-02 09:47:57
Masininiu akumuliatoriu "Gydimas"

-Situacija, kai akumuliatoriaus neimanoma ikrauti, matyt, yra susijusi su
stipria ploksciu sulfatizacija. Egzistuoja keli desulfacijos budai, is ju
pateiksime paprasciausia, ne karta isbandyta. Juolab kad jis nereikalauja
jokiu imantriu medziagu.

Pirmiausia toki akumuliatoriu keleta valandu reiketu krauti. Tada
elektrolita ispilti ir akumuliatoriu 2-3 kartus isplauti distiliuotu
vandeniu su soda: 1 litrui vandens reikia imti 25 gramus geriamosios sodos.
Trecia karta uzpildzius, tirpala palikti akumuliatoriuje. Po triju valandu
sodos tirpala ispilti ir ipilti 2-3 procentu valgomosios druskos (natrio
chlorido) tirpalo. Po to viena valanda akumuliatoriu reiketu vel krauti. Po
to druskos tirpalas ispilamas, du kartus akumuliatorius praplaunamas
paprastu distiliuotu vandeniu ir vel uztaisomas sodos tirpalu, 1 litrui
distiliuoto vandens imant 40 gramu sodos. Tada baterija kraunama visu
kruviu. Po to tirpala ispilti, akumuliatoriu uzpildyti elektrolitu ir ji
pakrauti taip, kaip reikalauja gamykla-gamintoja techniniame gaminio pase.

Esme, kad leidziant srove per sodos ar druskos tirpala, ant katodo susidaro
natrio sarmas, kuris labai lengvai istirpdo ant ploksciu esanti svino
sulfata ir ji nusodina i akumuliatoriaus dugna.

Kitas budas:
Plauname su vandeniu, be sodos. Uzpyle vandeniu, ikrauname, tada ispilame
jau nebe vandeni, o rugsti.

Susisulfatavusiu akumuliatoriu "gydimas"

Susisulfatavusi akuma galima atgaivint, kraunant asimetrine kintama srove
(vienas pusperiodis pakrauna srove I, o antras - iskrauna srove I/5).
Paprasta rusiska pakroveja galima pamodifikuoti, kad galetu tokiu budu
regeneruoti akumuliatoriu, tik regeneracija gali uztrukti keleta dienu, ar
net savaite. Akumas regeneracijai geriausiai pasiduoda toks, kuris "nelaiko
sroves", t.y., neuzilgo nuo krovimo pradzios srove nukrenta, o elektrolitas
pradeda burbuliuoti.

Jeigu akumas visai visai nesikrauna, tai gali buti tik trys variantai:
1. maziausiai vienoje celeje visai nera elektrolito,
2. maziausiai vienoje celeje nutrukes (nudeges) laidininkas,
3. mistika.
Pirmu atveju voltmetras gali rodyt kazkiek itampos (del elektrolito likuciu
tarp ploksteliu), o antru atveju neturetu rodyt nieko, treciu atveju
voltmetras gali arba rodyt, arba nerodyt.