Tema: Re: Parekomenduokite TV Iki 65''
Autorius: Icetom
Data: 2016-11-07 13:52:11
Reiktų pradėti nuo standartų...
1. BT.2100 aprašantis kaip turi atrodyti HDR turinys televizijos kanaluose
2. Tada pats UHD Blu-ray standartas
3. Pamatinis standartas BT.2020 UHD turiniui apskritai.

1. ir 2. punktai (bei Dolby Vision) remiasi spalvų aprėptimi iš 3. punkto.
Kiek teko matyti apžvalgas su matavimais. Gamintojai dar nepasiekė "tarpinio
" visiško (100 %) DCI-P3 (spalvų aprėptis naudojama kino pramonėje darant
filmus) padengimo  (iki, apie 98%), nekalbant apie bt.2020 padengimą.
Toliau dėl tų bitų. 12 bitų turinio nėra ir manau, dar ne greitai bus.
Televizijose naudoja 10 bitų redaguojant, o suvedant filmus kiek pamenu 12
bitų iki tam tikro etapo, vėliau ir lieka tik 10 bitų (pataisys Yvl jei kas
jau keičiasi šioje šakoje).
Toliau dėl skaisčio palaikymo monitoriuose. Pvz. BT.2100 kalba apie >=1000
cd/m2. Dolby Vision apie 1000-10000 cd/m2 informaciją turinyje (jei gerai
pamenu, tingiu dabar ieškoti). Etaloniniai PRO monitoriai su kuriais
redaguoja pasiekia iki 4000 cd/m2. Kalbant apie skaisčio palaikymą, reikia
nepamiršti ir tokio niuanso - kiek ilgai monitorius sugeba išlaikyti tą savo
pikinę reikšmę.
Dar vienas svarbus momentas. Reikalavimai aplinkai HDR turinio žiūrėjimui -
realiai turi būti žiūrima beveik tamsoje. Kiek iš vartotojų užtikrina, kad
nebūtų atspindžių nuo lango ekrane, sienos neutralios pilkos ir kad,
aplinkos apšvietimas bei foninis apšvietimas už monitoriaus tesiektų 5
cd/m2;)?

Grįžtant prie televizorių. Televizorius turi sugebėti korektiškai
"suvirškinti" gaunamą HDR turinį ir jį pateikti KOREKTIŠKAI vartotojui pagal
savo technines galimybes (visi nauji standartai tuo ir geri, kad leidžia
"privesti" turinį prie monitoriaus galimybių): 1) korektiškai bt.2020 spalvų
konteineryje esamą, DCI-P3 spalvų aprėpti iškoduoti-perteikti, 2)
korektiškai "downscalinti" HDR informaciją (EOTF kreivė) pagal monitoriaus
technines savybes. Pvz., Avforums, HDTVtest pateikia tokius matavimus.

Tad šito teiginio "kitas sugeba ir rodo" negaliu užskaityti kaip absoliučiai
teisingo, nes daug punktų yra, kuriuos telikas turi minimaliai įvykdyti, kad
tai sugebėti- korektiškai rodyti.

P.s. Dėl tų 8 bitų (CX800/CR850 softas nuo iki sukasi 10 bitų). Kada
"downscalini" iš 10 bitų į 8 bitus - "nuostoliai" minimalūs, jei iš vis bus
pastebėti vartotojo. Tas pats kas UHD downscalinti iki FHD.

"Vytenis P."  parašė naujienų news:nuq3jl$ub5$1@trimpas.omnitel.net...

Na, tai prašom plačiau apie tą softvarinį HDR? Gal ir mano nuomonė
apie jį pasikeis, plačiau tą gamybos virtuvę sužinojus...