Tema: Re: Ar viskas cia gerai su darbo sutarties priedu, ar darbdavys nebandopakistikiaule?
Autorius: Laimis
Data: 2010-10-14 15:39:46
Silvano rašė:
> konkurencijos istatymas yra dispozityvus siuo atveju ir leidzia salims
> susitarti del termino, todel visgi reiktu ismokti atskirti konkuravima, nuo

Taip ir tą sąlygą (terminą) aš bevelyčiau perkelti į nekonkuravimo
susitarimą. Jei tau būtų draudžiama 5 ar 10 metų atskleisti ar naudoti
komercinių paslapčių informaciją, tai turbūt jau ir pats susimąstytum,
kad dėl to laisvai susirasti darbo pas konkurentą (o iš esmės srityje,
kurioje esi kvalifikuotas) tu turbūt ir negalėsi, *nes* _dažnai_
komercinę paslaptį sudaro tam tikros, konkrečios žinios, būdai, schemos,
technologiniai know-how, ir pan., o visumoje -- tai, kas iš esmės sudaro
dalį tavo kvalifikacijos, įgytos patirties ir žinių, tavo, kaip
darbuotojo, *vertės*.
Grįžtant prie konkretikos, tai šiuo (Arevitos) atveju, komercine
paslaptimi galėtų būti paskelbta: naudojami mikrokontrolerių programų
optimizavimo būdai, technologijos (vien tas faktas, kad naudojama tokia
ir tokia technologija, iš tokio ir tokio tiekėjo), tiekimo/užsakymo
schemos (ką, kur ir kaip užsakinėti labiau apsimoka, ką labiau apsimoka,
kad gamintojas užprogramuotų), know-how apie konkrečių produktų
problemas/klaidas/trūkumus ir t.t.
Viso to negalėti panaudoti penkis metus išėjus iš darbo?
Kaip jau rašiau -- verta apsvarstyti ar nevertėtų pareikalauti perkelti
šią sąlygą į nekonkuravimo susitarimą...

> nesazningos konkurencijos.. komercines paslapties naudojimas konkuravimui
> pats is esmes yra ydingas ir netoleruotinas tol, kol ji netenka savo

Nenaudingas, potencialiai ar realiai žalingas, o ne ydingas ir
netoleruotinas.
Ir būtent todėl normaliame, civilizuotame pasaulyje yra sudaromi
nekonkuravimo susitarimai, kad to civilizuotai išvengti (juk mes
nekalbame apie intelektinę nuosavybę, patentus...).
Kaip jau minėjau -- nemenka dalis tos baisulingosios komercinės
paslapties yra tiesiog tavo įgytos žinios, patirtis, kurias/kurią
naudoti yra visiškai normalu.