Tema: Re: Klausimelis susijes ir su programavimu?
Autorius: Martozo
Data: 2010-09-28 10:10:35
Vėlgi, kolegos komentarai:

> o būtent ko trūksta? Nesikabinėju, dirbau prie vieno PKI projekto ir su
> tokiomis problemomis neteko susidurti.

Keletas tokių aktualesnių momentų būtų:

1. Elektroninio parašo formatas turėtų palaikyti laiko žymą, o jei bus saugomas dokumentas ilgesnį laiką,
tai tuomet turėtų būti galimybė uždėti ir archyvinę laiko žymą, kadangi po 5 metų tarkim 1024 raktai bus
labai lengvai tikėtina išskaičiuojami, taigi bus lengva padirbti dabartinius dokumentus pasirašytus tokio ilgio
raktais.

2. Norint, kad pasirašytas dokumentas galiotų ES ribose be jokių papildomų susitarimų, reikia, kad parašo
formatas tenkintų el. parašo direktyvos reikalavimus (kiek žinau netgi ankstensės PDF parašo formos netenkino
šių reikalavimų ir dėl to Adobe inicijavo naujo standarto atsiradima, aprašantį PAdES PDF elektroninius
parašus, kurie jau tenkina direktyvos reikalavimus http://en.wikipedia.org/wiki/PAdES). Šiuo metų ES aktualūs
elektroninio parašo formatai yra XAdES, PAdES, CAdES.

3. Parašo formavimo primonės turėtų tenkinti LST CWA 14170 „Saugumo reikalavimai, keliami taikomosioms parašo
formavimo sistemoms“ reiklavimus.

> Tai - tik bitas. Negalima reikalauti jo uždėti viešai gaunamam
> sertifikatui, kai pateikiami minimalūs vartotojo duomenys (Level 1
> berods). Galima nusipirkti Level2 ir Level3 sertifikatus. Level3 reikia
> vos ne pačiam apsireiškti pasiimant.

Sertifikavimo paslaugų teikėjai išduodami sertifikatus gali nurodyti kokiems tikslams jų sertifikatai
gali būti naudojami, kadangi nuo to priklauso paslaugų kaina ir rizika. Ir neuždėdami Non-repudiation
bito, paslaugų teikėjai faktiškai išduoda tik identifikavimosi sertifikatą, kuriuo žmogus galėtų priijungti į
sistemą, nenešdamas atsakomybės už prisijungimo metu pasirašytų duomenų pasirašymą, kadangi jisai jų
netgi nemato. Jei būtų naudojamas tas pats sertifikatas ir pasirašymui ir identifikavimuisi, portalai galėtų
vartotojui nežinant pakišti ne prisijungimo duomenų sąntrauką, o kažkokio dokumento sąntrauką ir asmuo
jį pasiraštų pats to nežinodamas.

> Nuo amžių amžinųjų buvo OID skirti skaitmeniniam parašui. Visos
> programos juos tradiciškai naudojo ir tikrai nebuvo pakeitimų per vieną
> dieną. Staiga tautiniai specifikatoriai sukuria savas taisykles, paima
> OID iš m$ rėžių ir džiaugiasi gautomis babkėmis. Sunku buvo įdėti OID į
> specifikaciją?

Dėl šios dalies jau bendrų reiklavimų, bent mano žiniomis ES nėra, taigi kokius OID naudoti
priklauso tik nuo Sertifikavimo paslaugų teikėjo ir dėl pasirinktų paskirčių manau galima būtų
diskutuoti :) Šiaip yra minčių bendrai Lietuvos mastu aprašyti bazinius reiklavimus sertifikatų
profiliams, taip  susiejant teisinius ir techninius dalykus.

> PS: te, nors ir ne tautinis produktas ;)

Kadangi sertifikatas išduotas ne kvalifikuotus sertifikatus sudarančio sertifikavimo paslaugų teikėjo,
tai tam, kad šis parašas Lietuvoje galiotų reikia abipusio susitarimo, o kitose ES šalyse ko gero ir
tokiu atveju negaliotu, na ir aišku reikėtų jau analizuoti ar pats parašo formatas yra saugus. Bet šaip
uždarose sistemose, kuomet yra galimybė susitarti, toks sprendimas būtų manau visai tinkamas.