Tema: Re: Jeigu padaryciau nusikaltima Antarktidoje ...
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2009-07-09 19:50:14
Cube, dėl nusikaltimo apibrėžimo - ten pat pasakyta, jog (laisvai cituoju) "nepriklausomai nuo to, ar ta veika yra pripažįstama nusikaltimu toje valstybėje". Kas yra "nusikaltimas" - taip pat pagal LR BK. Tam ir apibrėžta, kad ne "nusikalstamas veikas", o būtent "nusikaltimus". O tai reiškia tik tiek, kad už tas nusikalstamas veikas, kurios pagal LR BK yra kvalifikuojamos kaip "baudžiamieji nusižengimai" - atsakomybė negresia, jei LR pilietis jas padarė užsienio valstybėje.
Trust me, U.S. dėl tokių dalykų netgi tarp valstijų persekiojama. T.y., jei Texaso gyventojas pvz Ilinojuje kažką padarė, kas leistina Ilinojuje, bet draudžiama Texase - jis atsakys pagal Texaso teisę Texaso teisėtvarkos institucijoms.

2. Jei galioja BK, tai galios ir visos jam reikalingos kitų įstatymų normos. Kompleksiškai aiškinama.

3. Kuo BK nėra specialus įstatymas? Jei jame apsibrėžta, kad už seksą su 16mete gręsia 5 metai, tai reiškia gręsia, nesvarbu, kokie yra Taivanio ar Lietuvos įstatymai. BK ir yra įstatymas, kuriuo apibrėžiamos tam tikros veikos ir jos UŽDRAUDŽIAMOS, o ne tik surašyta atsakomybė. Taigi pirmuose straipsniuose paskaityk. Ir tu sakai, kad būtinas kažkoks dar specialesnis įstatymas, kad tiems, kuriems nedašyla, išaiškinti? :)))

Taip, viskas galutinėje formoje susiveda į įrodinėjimą ir protingumo principą. Ir pvz Lietuvai galbūt būtų pernelyg didelė našta rinkti įrodymus ir persekioti vargšą Hansą už tai, kad jis Olandijoje parūkė žolės. Bet jei oficialiai, pagal įstatymo raidę - tai basta.

Trumpam galime persimesti į kitą diskusiją - kad pamatytmu analogiją. Tarkime, pagal Afganistano talibų/šiitų/whatever tikėjimus toje šalyje leidžiamas terorizmas, prekyba ginklais, prekyba žmonėmis, Somalyje pagal vietos įstatymus įteisintas piratavimas, ir tt. ir pan.

Kaip sakai, ar Lietuva, turėdama svarių įrodymų apie tokiais dalykais užsiimantį asmenį, viešintį Lietuvoje, turėtų jį paleisti, ar visgi teisti?

Johnas.