Tema: Re: algos skaiciavimas be NPD
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2009-06-18 17:30:34
Niuansas yra toks, jog, pagal MANO supratimą, jei dabar prisitaikysi sau kažkokį NPD, tai gausi į rankas kažkiek didesnę algą. Tačiau, jei papildomai gausi kažkokių pajamų per metus, kurios bus užskaitytos kaip pajamos, mažinančios tavo metinį NPD, tai tada VMI tau pasakys, jog turi jiems sumokėti GPM nepriemoką.

Tarkim, visiškas iš galvos. Jei uždirbi per metus 10kLt, tai gali prisitaikyti tarkim 400Lt mėnesinio NPD, total 4800Lt. Nuo jų nemoki mokesčių (15%) - 720Lt. Tačiau pagal įstatymus, jei per metus gavai ten kokia 30 ar 50kLt, tai tavo NPD jau turėtų būti 0Lt, ir reikš, kad susidarė 720Lt mokestinė nepriemoka, ir turėsi sumokėti.
Taigi, jei neplanuoji gauti kažkokių papildomų pajamų, tai gali drąsiai prisitaikyti sau NPD.
Jei planuoji, bet manai, kad geriau tuos pinigus panaudoti visus metus (padėti 720Lt į terminuotą indėlį ir kapsėti %), tai gali irgi prisitaikyti dabar, o vėliau kitais metais sumokėti nepriemoką.
O gali dabar tiesiog nieko netaikyti, o jei kitamet pasirodys, kad negavai jokių pajamų šiemet, ir tau priklausė NPD, tai deklaruosi pajamas, ir užsiskaičiuos GPM permoka, ir tau valstybė grąžins tuos 720Lt.