Tema: Re: Tai sakote mesos kombinatai is tikruju ruko desras? :)
Autorius: Dautarte
Data: 2012-12-04 14:24:21
Saltinio neduosiu, nes info gauta "zodziu" is profesores, uzsiimancios
maisto technologija, bet apie ta pati buvo kalbeta dar sovietmecio laikais
pries kazkokius 25 metus, vaikas buvau, bet gerai pamenu tas virtuvines
diskusijas "rukyti ar vytinti nerukyta".

Viskas priklauso nuo to, kokia buvo malku degimo temperatura (ne dumu temp.,
o butent malku degimo) ir kokios rusies buvo mediena. Deginant temperatuoje
iki plius-minus 450C viskas gerai, kancerogenai nesusidaro ir dumuose t. y.
po to ant mesos ju nera. Deginant malkas normaliai a la "kaip tevai,
seneliai ir proseneliai", temperatura yra daug aukstesne ir dumuose yra
kancerogeniu medziagu. Maciau, kad siuolakiskuose elektrinese rukyklose
galima reguliuoti tokia temperatura, bet jos aisku kainuoja siek tiek
daugiau negu dvi statines ;)
Del medienos rusies, tai rekomenduojamos lapuociu malkos (iskyrus azuola,
jam degant kazkokios rugstys susidaro), nes degant spygliuociu sakams, velgi
isiskiria kazkokios negeros medziagos.
Be to, profesore sake, kad metodas "rukyti ir po to virti mesa 80C
vandenyje" (Lenkijoje taip gaminama 99,99% visu mesos gaminiu, o profesore
buvo is Varsuvos Zemes ukio universiteto) visiskai nepasalina tu ant
pavirsiaus susikaupusiu kancerogenu, tik siek tiek sumazina ju kieki.