Tema: Re: Tortas su kremu ir kuentro
Autorius: ALORA
Data: 2009-04-14 16:08:09
receptų vertimai kažkodėl laikomi labai lengvais, todėl juos verčia belekas,
kas sutinka dirbti už grašius. O pigus vertėjas kaži ar gaiš laiką
"tyrimui". Tuo tarpu su tokiais vertimais (kaip ir visais kitais, kurie
remiasi atitinkamo krašto ypatumais) tikrai reikia pasiknisti, nes vien
parašyti "kuentro" tikrai negana (net jeigu tai ir būtų teisingas
lietuviškas terminas). Bent jau aš visada rašau ir paaiškinimą, jeigu
produktas Lietuvoje nėra plačiai žinomas.
Antra vertus, yra vienodai vadinamų dalykų, kurie toli gražu ne vienodi
skirtingose šalyse. Pvz., varškė vokietijoje ir Lietuvoje absoliučiai
skirtingos koncentracijos ir, aišku, savybių. Tai reiškia, lietuviškų
patiekalų iš vokiškos varškės nepagaminsi, ir atvirkščiai. Tokius dalykus ne
visada įmanoma išrešeršinti gūglėje:) O ką dar kalbėti apie terminų vertimo
netikslumus. Čia neseniai buvo diskusija, kas iš tikrųjų yra blenderis. Ir
pasipiktinęs žinovas aiškino, kad tai yra trintuvė, nes sriubos būna
pertrintos. Iš dalies tai tiesa ir daugeliu atveju nieko nesubalamūtys. Bet
vat neseniai viename recepte buvo rašoma, kad reikia "blend and puree
through the sieve". Tokiu atveju "blend" versti žodžiu "trinti" neteisinga.

Mano galva, receptų knygų vertimas šiais laikais yra nesąmonė. Nes norint
pateikti vertingą produktą, knygą reikia ne tik išversti, bet ir pritaikyti
vietoje esantiems produktams. Tad išverstą knygą turi recenzuoti
profesionalus Lietuvos kulinaras. Tačiau tokiu atveju knygos kaina išaugtų
dvigubai-trigubai, jei ne daugiau. Pagal receptų knygų Lietuvoje kainas
matyti, kad vienintelis pirkėjo viliojimo būdas yra gražūs paveiksliukai, o
visur kitur "taupoma":)