Tema: Re: Canon 5D
Autorius: Mazgiukas
Data: 2012-04-04 00:31:18
2012.04.03 23:50, obliarka rašė:
> Tikrai taip. Reik konkreciau uzsiduot pradines salygas.
> Ka laikome iskraipymu - objektyvo iskraipymus ar perspektyvos?

Perspektyva priklauso nuo atstumo.
Objektyvas pastoviame židinio nuotolyje kraipo pastoviai vienodai.
Maža matrica tik iškerpa dalį vaizdo.

Jei norime gauti tą patį matymo kampą ant mažos matricos, kaip ir ant
FF, tai savaime aišku, kad naudosime mažesnį židinio nuotolį. O tai jau
ne tas pats objektyvas. Dėl to kitokie iškraipymai. Arba atsitrauksime
toliau nuo objekto - o tai jau kita perspektyva.
Norėdami gauti tą patį matymo lauką (o gal reiktų vadinti cropu) FF
kadre, nekeičiant objektyvo - turėsime prieiti arčiau objekto. O tai
reiškia, kad keisis perspektyva.
Jei atstumas tas pats ir objektyvas tas pats su židinio nuotoliu tuo
pačiu - tai nei perspektyva, nei optiniai iškraipymai nesikeičia -
tiesiog iš FF išsikerpa dalis kadro, taip dirbtinai susiaurinant matymo
kampą. Vat ir kyla man klausimas - kurioje čia vietoje matrica
apsprendžia iškraipymus.
Visai kita kalba, jei į skirtingo dydžio matricas bandome sudėti
identiškus kadrus - tai keičiame ir židinio nuotolius, ir atstumus. Tai
reiškia, kad keičiame daug parametrų iš karto. Realiai dėl to nelabai ir
įmanoma išgauti tos pačios perspektyvos ir tokių pačių optinių
iškraipymų vaizdą skirtingo dydžio matricose, bet tai jau ne aparatūros
problema, o tiesiog fotografo meistriškumo - reikia įdirbio prie
kiekvieno dydžio kadro - kaži, kaip viskas pasisuktų, jei dar į šitą
reikalą įpainiotume ir vidutinį formatą. :)

Šiaip jau prieš daug metų dpreview turėjo labai gražius iliustruotus
paaiškinimus apie perspektyvą, crop ir t.t. - negi nebėra?