Tema: Re: Kabelines TV kokybe?
Autorius: rycius
Data: 2012-10-17 11:09:06
Jei po teisybei:

Daugelis CATV operatoriu nacionalines lietuviskas programas gauna is
studijos SDI arba analogini signala per optika - tada su savo encoderiais
spaudzia (kokybe priklauso nuo pacio encoderio ir nuo to kiek taupomas
bitrate).

Uzsienio programas daugelis operatoriu leidzia tokias - kokias gauna is
palydovo. Kiek pastebeta, per palydova bitrate labiausiai taupo rusiskos
programos (neretais atvejais net rezoliucija yra sumazinta iki 520x576,
nekalbam apie encoderiu kokybe...) ir Viasat'as (bitrate ~2.5-4.5mbps).
Kai kurie operatoriai naudoja transraterius ir arba transcoderius kad
sumazinti/apriboti VBR'o sokinejima (labai aktualu su Vokiskom programom
nes pas juos pikais bitrate soktelna iki 10Mbps). Teo IPTV atveju atlieka
transcoding'a kad sumazinti bitrate ir padaryti ji CBR.

Kas del DVB-T tai ten vaizdelis spaudziamas kiek imanoma daugiau, nezinau
kaip dabar, bet anksciau LRTC daugeli lietuvisku programu transliuodavo
520x576 rezoliucija taupydami kiekviena bita. O taip daro todel kad
noredami padidinti vieno siustuvo padengimo zona bei atsparuma trukdziams
- jie naudoja zemesne moduliacija.

Reziume - jei reik kokybes tai rinktis reiketu tik is DVB-S arba DVB-C
operatoriu.