Tema: Re: Q: PVM klausimas
Autorius: Laimis
Data: 2009-01-20 02:32:30
Jesus rašė:

> Samata 10.000 LTL.
>
> kaip reikia israsyti saskaita?
>
> ar Latvijos imone turi israsyti saskaita be PVM ar su nulinio PVM ar kaip?
>
> asociacija apmokejusi tokia saskaita ar turi priskaiciuoti ir valstybei
> moketi PVM jei renginys vyko (paslaugos suteiktos) Lietuvoje?

PVM įstatymas:
http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=334636

Pravartu pasinagrinėti PVM įstatymo 13 straipsnį, "Paslaugų (išskyrus
vežimo paslaugas) suteikimo vieta", nes gali paaiškėti, kad(a) paslaugos
laikomos suteiktos ne Lietuvoje...

(konkrečiu atveju, jos laikomos suteiktos Lietuvoje, pagal 13.4)

> pagal mane tai ne, anot buhalteres tai turi israsyti saskaita be PVM, o ne
> PVM moketoja asociacija turi prisiskaiciuot PVM?...

Tas pats įstatymas, 95 straipsnis, o konkrečiau 5, 7, 8 dalys.

Latviai negalėtų pateikti PVM sąskaitos su nuliniu tarifu, nes tai
neleidžia 55 straipsnis, tad manyčiau, kad jie turėtų išrašyti
sąskaitą-faktūrą (ne PVM sąskaitą-faktūrą, o tik sąskaitą-faktūrą, nes
pagal LR PVM įstatymą ir vieningą EB PVM mokesčio sistemą (2006/112/EB),
prievolė apskaičiuoti ir sumokėti PVM tenka pirkėjui, t.y. jums, o
pardavėjui tokios prievolės nėra), kurioje, pagal 95.8 *nebūtų*
nurodomas LR PVM'as, o jūs jau apskaičiuojate PVM'ą ir jį sumokate --
paerzinsiu -- "šiame įstatyme numatyta tvarka"... ;-)

(pagal 95.7 reikia pateikti kažkokią "centrinio mokesčio
administratoriaus nustatytos formos PVM mokėtoju neįregistruoto asmens
mokėtino PVM apyskaitą")

p.s. Čia tik įstatymo nagrinėjimas (aš ne buhalteris), tad už visiškai
gryną pinigą nepriimkit.

p.p.s. Na ir PVM "sistemėlė", na ir įstatymėlis...(kaip gera būti mažam
ir pūkuotam, džiaugtis paprastais, tikrais dalykais) ;-)
Kad tik kiek daugiau naudos būtų iš tokio (rekursyvaus, nuorodinio,
išimčių) liūno, nei potencialiai mažiau žalos viską gerokai
supaprastinus, ar bent jau nuosekliau, logiškiau, paprasčiau,
suprantamiau išdėsčius...