Tema: PROZA. „Maxima“
Autorius: KM
Data: 2012-07-29 20:55:12

„Maximoje“ sėkmingai pardavinėjamos Nostradamuso pranašystės –
tai netrukdo pirkėjams, greta pasaulio pabaigos pranašavimų, prisikraut
pilną vežimėlį žemiškų gėrybių. O gal net priešingai, skatina –
jei jau pasaulio pabaiga netoli, mėgaukis gyvenimo malonumais, carpe
diem...
Tikrumas pasaulyje – neleistina prabanga ir deficitas. Abejoju,
vadinasi, esu. Abejonė yra vienintelis dalykas, kuriuo gali neabejoti.
Imanuelis Kantas ieškodamas tikrumo nukreipė žvilgsnį į žmogų – jo
protas, išlaisvintas iš tradicijos, prietarų, nežinomybės, iš baimės
ir tingėjimo, apsiginklavęs racionalumu, turėjo tapti neišsenkamu
tikrumo šaltiniu. Bet išsilaisvinęs protas netoli tenuėjo – paslydo
kaip Jurijus Nikulinas ant banano žievės filme „Briliantinė ranka“
ir įsivėlė į labai labai nemalonią istoriją – teko trankytis po
visokius viešbučius su visokiomis merginomis, ir žmona jau buvo
bepradedanti nerimaut...

Protas, nešinas klausimu „Ko reikia žmogui?“ užbėgo pats sau už
akių ir pažėrė žmogui nesuskaičiuojamų malonumų; siekdamas
išvengti skausmo – iškupiūravo gyvenimą, pats save – liko pigus
bulvaras. Markizo de Sado aprašytuose seksualiniuose žaidimuose – iš
suvaržymų išsilaisvinęs protas – šaltai, abejingai, sistemiškai,
apskaičiuotai siekiama optimizuoti malonumą ir pasitenkinimą.
Išlaisvintas ratio įtūžis, Kantas, pavirtęs į de Sadą... Masiškai
plintantys svingo klubai, sekso industrijos, jų milijoniniai pelnai – ir
vilkas (kapitalas) sotus, ir avis (subjektas) sveika, t. y. patenkinta –
visapusiai, taip pat ir seksualiai. 

-- 
Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=20048