Tema: Skaitytojų pusi lusi. Šimtas dvyliktoji savaitė
Autorius: ups!
Data: 2012-06-12 11:43:01

Maniau, kad tuoj atsiras dž ir ims man prieštarauti. Kad nepasirodė, tai
tada pati sau paprieštarausiu. Gal šiek tiek per ir stipriai pasakiau.
Nemačiau nei vienos šio filmo recenzijos,  tik reklamas, kurios sukūrė
įspūdį, kad šis filmas tiesiog nacionalinis pasididžiavimas Būtų
gerai, jei taip bųtų. Jei būtų kažkas panašaus į Baltaragio malūną
ar bent jau savotiška Robino Hudo lietuviška versija. Negaliu sakyti, kad
viskas nepatiko. Geras kostiumų dizainerio darbas, gražūs vaizdai,
etnografinis kaimas. Graži, daug žadanti  romantiška pradžios scena  su
 Kristinos įkritimu į vandenį ir Tado "gelbėjimu" nutrūksta būtent
toj vietoj, kur tarsi turėtų užsimegzti kažkoks meilės jausmas, bet
jis taip ir neužsimezga per visą filmą, net ir tada, kai Tadas bando
slįptis  Kristinos kambary, kur gavęs nuo jos per galvą, kaip
neatpažintas objektas krenta į jos lovą, bet ir atpažinusi Kristina
neparodo jokio jausmo... Graži mergina, bet prasta aktorė...  

Vėliau žiūrovui visiškai neaišku už ką Tado draugas Motiejus, tik
ką išgelbėjės nuo šlykštynės (labai ryškus neigiamas charakteris)
Muravjovo samdinio lenko Janeko kulkos Mantą, staiga ima desperatiškai
jį daužyti už Mortą ir kitus žuvusius. Žiūrovas matė tik Mortos ir
otiejaus šešėlius miške, ieškančius paparčio žiedo. Kad ir kaip
būtų tamsu, užsienio filmose, nors ir netikroviškai, bet leidžiama
pamatyti veidus, kad žinotume kas čia per herojai. Atrodo, kad tai
smulkmenos, bet jos erzina per visą filmą. Ir ypač tos sutrupintos
scenos, šokinėjančios nuo dvaro prie joninių laužo, bet
neleidžiančios nieko įsidėmėti, nieko pamatyti, nieko suprasti.
Montažo brokas? Režisieriaus neišmanymas, nesugebėjimas pažiūėti
žiūrovo akimis? Pusę filmo visiškai neaišku už ką šantažuojamas
lietuvis dvarininkas, kurio žmoną kruša tas pats šantažuotojas, kuris
turėtų būti ne toks atviras šlykštynė, bet veidmainis, sugebantis
apgauti moteris. Tokio vyro, kaip vaizduoja šis aktorius, nei viena
moteris neprisileistų. Juolab dvarininkė. Manto brolio skendimo scena
turėjo likti kartu su lietuvio dvarininko kautynėmis su sesers vyru,
Janeko tėvu, dėl "chalopo" Manto gyvybės ir netyčiniu jo nužudymu, už
ką jis vėliau šantažuojamas... iškirpus šią dalį ir nukėlus į
pabaigą viskas tik bjauriai supainiojama. Įdomi Šavelio idėja, kad
"gerą caro idėją duoti "chalopams" laisvę, ima žlugdyti vietininkas
Muravjovas, provokuodamas sukilimą tam, kad tik "chalopai" liktų be
žemės. Šią temą galima buvo kur kas labiau išryškinti ir pritemti
ją iki šių dienų "perestroikos" išlaisvintų nuo žemės ir Tėvynės
naujųjų "chalopų". Baisiai gera tema, tačiau ne visai gerose rankose. 

-- 
Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=19873