Tema: Re: Navision diegimas palaikymas
Autorius: Ignas
Data: 2016-04-18 21:12:21
Kam pievos, kam reali patirtis. Ne mano požiuris paviršutiniškas, o pats 
paviršiuje plaukioji. Protingu užsakovu Lietuvoje, kalbant apie NAV, kokie 
3 - 5 gal ir susidarys. NAV yra visu pirma verslo valdymo sistema, ir jei 
nori ja normaliai isidiegt ir naudot, tai turi suprast savo versla, turet 
vystymosi vizija ir pan. Tai apskritai naudingas dalykas, tik spek kiek 
firmu ta daro. Arba užsienio filialai, kuriems viskas nuleidžiama, arba "mes 
visada taip darem, ir visada taip darysim". Tokiam pasiulius apie tai 
pakalbet galvoja, kad kyši duosi, arba galvoja, kad atejai jo paslapciu 
vogti. Pasiulius pasidaryt kokia nors analize dažniausiai sako "jus 
klauskit, kas neaišku, mes atsakysim". Ir atsako - kokia sekretore ar ka tik 
priimta buhaltere. Paklausi to pacio kita diena, gauni visai kita atsakyma. 
O po to skundžiasi, sako kiek laiko jus cia darot, o normaliai nepadarot. 
Kai paklausi "o kas yra normaliai?" - "nu tai kad veiktu, ir kad skaiciai 
teisingi butu". Tada tokia užduoti duoda kokiam nors programuotojui, kuris 
irgi gilintis nenusiteikes, jis ima ir padaro tiksliai ta, kas jam pasakyta, 
kur neaišku - puse pagal save, kita puse bando kliento klaust. Klientas savo 
darbais užsip**ses, nesupranta, ko jo cia klausineja, nežino kas realiai 
turetu atsakinet, kaip jam ta diena atrodo - taip pasako. Ateini tada pas 
tokius po diegimo, žiuri - buhalteriai ataskaitos skaicius i excel 
nurašineja, ir ten daugina, dalina. Sakai taigi cia galima iškart taip 
padaryt - oba, tu dievas, mums niekas to nesake. Kažkam kažkada pasirode, 
jog to nereikia, sekanciam pasake, jog to nera, tai ir gyvena žmones.

NAV šiek tiek kitaip, nei iprastame programavime, cia apie kodo optimaluma 
kalbet daug neverta. Na generuosis ataskaita ne 10 sekundžiu, o 30 - niekas 
nelabai ir pastebes, niekam per daug ir nerupes. Testavimas kita daina - cia 
klaida ar neklaida dažnai priklauso nuo požiurio taško ir užduoties 
formulavimo. Na neleidžia sistema daryti šito veiksmo šitame etape - tai 
gerai ar blogai? Vienas, priprates viska gale rankomis pasitaisyti kaip jam 
atrodo, sako kad klaida, kitas, proceso garbintojas, sako jog ne. Klaidos 
kyla iš esmes iš to, kad blogai suprastas procesas, kuri bandoma 
igyvendinti. Kur tiesiog klaidos šokineja, tipo dalyba iš nulio - geda 
programuotojui. NAV viskas susije, ir jei darai koki pakeitima, gali gauti 
labai netiketa rezultata visai kitoje vietoje. Kad to išvengtum turi žinoti 
ka darai, kas jau sutarta, kas jau padaryta ir bus daroma. Viskas susiveda i 
laika, o laikas - i pinigus. NAV ir taip brangus, licenzijos gali drasiai 
30 - 50k eur kainuot, ir klientas, tiek sumokejes, nori darbu už kuo pigiau. 
NAV diegejas supranta, kas darosi, supranta, kad gausis bbiene, kuria reikes 
taisyti po kelis kartus, žino, kad nuomones keisis tikrai ir dažnai, tai 
bando išpusti kaip imanoma labiau samata, kad pasidengtu savo busimus 
kaštus. Galu gale abi puses nepatenkintos, ateina kita NAV kontora ant 
aptarnavimo kaip gelbetoja, puse metu jie dievinami, nes taiso akivaizdžius 
dalykus, po to prisidirba pakankamai, arba ta konsultanta, kuris išmano ka 
daro ir skirtas tokiu klientu glostymui, perkelia i kita projekta, ir vel iš 
pradžiu.

Daug dar esama visokiu niuansu, bet gana jau, ir taip pakankamai prirašyta.


"Lapinas" <vkh710@gmail.com> wrote in message 
news:nf34e2$44i$1@trimpas.omnitel.net...
> Vel eilines pievos.
> Dainiushas, maciau, ploja katuciu, bet cia toks labai paviršutiniškas 
> požiuris: užsakovas nežino ko nori.
> Gal paklausejas nori tik to, ka tu rašai - aptarnavimo, vystymo, bet aš, 
> kaip susidures su imoniu (ne vienos) developeriu padalinio bendravimu su 
> aptarnaujanciomis imonemis (irgi developeriais, tik tarpe sedi 
> "konsultantas" arba "projektu vadovas"), tai ispudis susidaro slogus:
> detaliu neminesiu, bet atlygis už darba paskaiciuojamas neadekvatus, arba 
> pateikiamas tragiškai neoptimalus kodas (tai tikrai ne užsakovo kalte), 
> arba pateikimas prastai ištestuotas pakeitimas, nors už testavima 
> sumoketa. Galeciau testi, bet nenoriu. Tiesiog cia buvo pateiktas toks 
> "tupo kliento" pavyzdys, kuris žavi visus developerius, bet vertinant ju 
> darba reikia imti protingo užsakovo vertinimo kriteriju.
>
>
> "Ignas" <skdjf@lkdshgsd.ls> wrote in message 
> news:nern8r$38l$1@trimpas.omnitel.net...
>>
>> Aptarnauja ne imone, aptarnauja konkretus konsultantas, todel net tos 
>> pacios
>> imones klientu ispudžiai dažnai skiriasi. Aptarnavimo kokybe priklauso 
>> nuo
>> daugelio faktoriu, vienas svarbiausiu yra paties kliento suvokimas ko jis
>> nori, kaip jis nori vystyti sistema, kurlink eina jo verslas ir t.t. 
>> Tikrai
>> nedažnas klientas tai žino, dar retesnis sugeba ta suprantamai 
>> paaiškinti,
>> ne kiekvienas konsultantas nori gilintis i tokius dalykus, galu gale 
>> gaunasi
>> kaip visada: pinigu išleista daug, sistema daro nežinia ka, ir abi puses
>> viena kita nepatenkintos. Apskritai paemus Lietuvos kontoros mažai
>> investuoja i santykiu su klientais palaikyma, o klientai nenori moketi už
>> tai, kad su jais butu palaikomi santykiai. Visi daro kas kaip moka, vieni
>> geriau, kiti blogiau, rezultatas dažniausiai apverktinas.
>>
>>
>> "Laboras" <fake@nonexsistent.com> wrote in message
>> news:ne7vg7$c9l$1@trimpas.omnitel.net...
>>> Ka noriu, klausiau pirmam laiske.
>>> Siai dienai netgi is ju paciu referensu lupu aptarnavimas yra per 
>>> brangus
>>> ir apgailetinos kokybes. Idiegt gal ir sugeba, bet kad niekas cia tuo 
>>> taip
>>> ir nepasidziauge.
>>>
>>> On 2016-04-08 00:26, Ignas wrote:
>>>>
>>>> Nori perkapstyti visa kruva ir rasti didžiausia grumstuka? IMO šiai
>>>> dienai LT Softera yra rimciausi. Kuo jie netinka, per brangus? :)
>>>> Disclaimer: nesu susijes nei su viena iš paminetu kompaniju.
>>>>
>>>>
>>>> "Laboras" <fake@nonexsistent.com> wrote in message
>>>> news:ne55rv$a70$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>> O jei i alternatyvas itraukiam Columbus?
>>>>>
>>>>> On 2016-04-06 23:50, Ignas wrote:
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Is tu 2 vienareiksmiskai imciau softera.
>>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>
>>