Tema: Re: del mac'u kine
Autorius: Viktorija
Data: 2010-10-21 21:02:33
Be leidimo prekes
> zenkla draudziama naudoti komerciniais tikslais. Taciau jei tas prekes
> zenklas ne pagrindinis objektas, o tik aplinkos detale - tada galima.
O kaip apibreziami komerciniai tikslai? Argi filmas, kuri pamato
milijonai zmoniu visame pasaulyje, sumokeje uz bilieta 10$ nera
komercija? cia gi ne labdara irgi.

> Pagal sita taisykle dauguma daiktu kine butu galima naudoti be jokiu
> leidimu, nes ten jie dazniausiai nebuna pagrindiniai objektai.
Net nepagrindiniai objektai, apskritai visi visi i kadra papuolantys
daiktai yra ten neatsitiktinai, jie visi surasyti specialiam sarase ir
yra zmogus, kuris atsakingas, kad kiekvienas pagrindinis objektas arba
ne, nepazeistu jokiu teisiniu aktu arba kaip kitaip nepridarytu
nemalonumu kurejams.

> tai prodiuseriai labiau apsidraudimui ir stengiasi
> nenaudoti, nors kai kurie nekreipia demesio.
Stengiasi nenaudoti, jei uz tai nesumoketa. Is esmes prodiuseriai visada
daro taip - iesko pinigu filmui. Kreipiasi i sponsorius. Jei milijoninis
filmas, i milziniskas kompanijas (aka Mac, Coca Cola, ir kitokius
milzinus)ir sako "mes norime filmuoti blokbasteri su tomu kruzu, gal
galetumete pasponsoriauti koki milijona $?" Tada sponsorius sako "a
nafik man?" tada prodiuseris sako "nu mes jums reklamos paslaugas
suteiksim", tada sponsorius sako "nafik man tavo reklama, kiekvienas
afrikos badaujantis vaikas zino kas yra coca cola [visas pasaulis zino
kas yra Mac'as] tavo reklama man kaip zuviai dviratis" tada prodiuseris
sako "nu mes filme parodysim kad tomas kruzas geria jusu coca cola ir
naudojasi Mac'u, jis gi super herojus zvaigzde, be to idesim jusu vaiku
vardus ir pavardes i titrus, bei, jei filmas bus sekmingas, sumokesim
jum 1,37 procentus nuo gauto pelno, tokiu budu susigrazinsite savo
milijona plius gausite pelno atitinkamai filmo sekmei" tada sponsorius
sako "nu velniai nemate, nenubednes ta coca cola [Mac'as] nuo to vieno
milijono, lasas juroje, o ir direktoriaus vaikai labai megsta toma
kruza. imkite, tik butinai parodykite, kad pasaulio gelbejimui naudojami
musu Mac kompiuteriai". "gerai gerai gerai" apsidziauge linki
prodiuseriai, pasiraso sutartis, susirenka milijonus ir organizuoja
blokbasterio filmavimus.

jeigu gi su Mac'u nera nieko susitarta, stengiamasi nenaudoti jo zenklo,
taciau iskyla problema - i kadra patenka kompas, ir jis Mac'o, tada
atsakignas zmogus sako "bliam, Maco kompas patenka i kadra, o su firma
nesitarta", tada dekoracijos ten to skyriaus vadas sako "iskirpk is
balto popieriaus apskritima, jo sona ikirpk o virsuj dar balta romba
prikabink nedideli, is toli (gi ne pagrindinis objektas, stambiu planu
nerodoma) atrodys kaip Mac'as, bet jei kas prisiknis, pasakysim, kad cia
netikras Macas, nes Maco emblema uzklijavom su lipduku, kuris realiai
yra didesnis (platesnis, kitokio atspalvio, etc)". Filmas praeina,
ziurovai mato Mac'a, patys Mac'ai gali pamatyti, kad cia ju Mac'as, bet
galvoja "ai nafik knistis ir ginti teise i kopiraita, turim mes ir taip
ka veikti, tegu sau turi"

aisku kartais nekreipiama demesio, filmuoja ka turi be jokiu leidimu ar
susitarimu, dideles kompanijos daznai tokiu low-budget filmu nepamato,
nes ir taip turi ka veikt, jei ir pamato, gali nekreipt demesio, nes is
vargsu menininku nieko neisieskosi vistiek, o tik sugaisi laiko teismams
ir pan, plius nera cia siaubingai didelis izeidimas ar moraline zala,
kad tavo zenkla parodo koks nors mazo biudzeto shudfilmis.