Tema: Re: kariaujam toliau :)
Autorius: dede
Data: 2010-08-31 09:00:48
http://www.am.lt/VI/#a/4958 ("Tik galiojančių STR 1, STR 2 ir STR 3 statybos techninių reglamentų sąvadas(2010-07-08)"), aktuali STR 1.01.07:2002 redakcija (http://www.am.lt/VI/files/0.919156001264436064.doc); apie tvoras:

* Bet kokia tvora ant sklypo ribos gali būti statoma, tik turint
rašytinį gretimo sklypo savininko sutikimą.  Be gretimo sklypo
savininko sutikimo prie sklypo ribos (tvoros konstrukcijoms
neperžengiant sklypų ribos) tvoras galima statyti:
1) statytojo sklypo šiaurinėje pusėje (tarp (>)315° ir (<)45°) -
ažūrinę tvorą, kurios kiaurymių plotas didesnis už 50% bendro tvoros
ploto (įskaitant ir stulpų bei tvoros cokolinės dalies, metančios
šešėlį į gretimą sklypą, plotą) (toliau - kiaurymių plotas);
2) statytojo sklypo rytinėje (tarp 45° ir 135°) ir vakarinėje (tarp
225° ir 315°) pusėse:
ažūrinę tvorą, kurios kiaurymių plotas didesnis už 25%;
3) statytojo sklypo pietinėje pusėje (tarp (>)135° ir (<)225°) –
tvoros tipas nereglamentuojamas.
Statant tvoras tarp sklypų, kurių paviršius turi skersinį (tvoros
atžvilgiu) nuolydį, tvoros aukštis (įskaičiuojant į jį cokolį –
atraminės sienutės viršutinę dalį) skaičiuojamas (matuojamas) nuo
aukštesniojo žemės paviršiaus.
Tvoros su cokoliais neturi kliudyti paviršinio vandens nutekėjimo nuo
gretimo sklypo; kai yra toks pavojus, statytojas privalo, susitaręs su
kaimyninio sklypo savininku, įrengti paviršinio vandens nutekėjimo
sistemą (į lietaus nuotakyną, griovį, drenažą ar rasti abiem
savininkams priimtiną sprendimą), gavus jos savininko sutikimą raštu.