Tema: Re: Wordpress 3 kalbom
Autorius: meandog
Data: 2011-04-18 12:33:28
Deja, bet Google internetiniams projektams negalioja "svetainės"
apibrėžimas. Apskritai, nereikėtų maišyti internetinių aplikacijų ir
interfeiso daigiakalbiškumo su "svetainės" turinio pateikimu keliomis
kalbomis.

Aš jokiu būdu ne prieš daugiakalbiškumą. Tiesiog manau, kad kurti turinį
viena kalba ir jį talpinti po projektu kita kalba - yra, švelniai
tariant, lengvabūdiška.

Tarkim turi projektą "apie vyriškus laikrodžius" lietuvių kalba, ir
nusprendi, kad reikia dabar prirašyt turinio anglų kalba. Kokia
tikymybė, kad tavo tą turinį koks nors anglakalbis suras tarp 1 mln.
kitų panašios tematikos puslapių? O jei ir suras, kokia tikimybė, kad
jis konvertuosis į klientą tame "lietuviškame" puslapyje, su lietuvišku
domenu, dizainu ir supratimu...?

Dėl to ir kyla klausimas, ar tikrai verta švaistyti laiką kuriant verstą
turinį, kurio niekas neras, o jei dar šiuo metu ir yra nišų, kuriose
galima "prasimušti", tai augant bendram turinio kiekiui internete ir
konkurencijai, netolimoje ateityje tokios galimybės tikrai nebeliks.

Jei turinys "kita kalba" yra skirtas, ne srautui pritraukti, o tik
turiniui išversti, tai tam yra skirti automatinio vertimo įrankiai,
kurių kokybė su metais vis gerėja, o nemaža dalis žmonių, manau, jau
moka jais naudotis.

Gal geriau jau dabar pradėti galvoti apie svetaines "kita kalba" kaip
atskirus projektus, su tai kalbai/kultūrai pritaikytu turiniu,
marketingu ir netgi dizainu. Tada bus paprasta apskaičiuoti svetainės,
kaip rinkodaros kanalo, vertę ir naudą.

Žinoma, dažnam tokie klausimai nekyla, nes jam ir taip viskas aišku, nes
jis žino viską, ir apie Google ir apie lenkus Druskininkuose...