Tema: Re: Pasidalinkit patirtim
Autorius: CodeC
Data: 2012-04-19 21:29:50
On 04/19/2012 07:48 PM, Begemoc wrote:
> Sveiki,
>
> Pasikūriau Linux desktopą - Ubuntu 11.10, kaip windows useriui nelabai
> aišku kaip ką daryti, gal kolegos pasidalintų patirtim plax. Koks nors
> linkas iš ineto irgi welcome jei tokių žinote :)

kazkaip tavo klausimai labai nevienodo lygio. vieni grynai zali, kiti
jau biski specifiniai.

> 1. Vienas useris ar du?
> ant windows'ų gera praktika yra turėti du userius, vieną su admino
> teisėm, kitą be ir pastoviai dirbti su tuo antruoju. Ar ant linuxo irgi
> daryti vieną sudo'erį kitą ne, ar nežaisti ir dirbti su vienu kuris turi
> sudo teises?

tiek kiek dirbs zmoniu. vienam dvieju nereikia.

> 2. Jei useriai du, kur laikyti bendrą turtą?
> Yra tai doc'ų, tai pdf'ų, tai kokių kodo pavyzdžių kur reikia
> pasižiūrėti būnant prisijungus tai vienu tai kitu useriu. Jei kiekvienas
> dedasi viską į savo /home/useris su kitu useriu prieiti jau problematiška

daug variantu yra. vienas net parodaksalus - susikurti ntfs particija ir
per /etc/fstab primontuoti kurnors. ntfs'as nepalaiko user permisiju,
todel visi useriai tures full access. nu arba zaisti su chmod ir t.t.

> 3. Kur dėti softą, kad prieitų abudu?
> Kaip pvz Oraclo sqldeveloper'is - windowsuose parsisiunti, pasidedi D
> diske ir kuo nori tuo leidi. Ubuntu jei pasidedi į
> /home/useris/Applications, kitas jau neprieina. Yra kokia standartinė
> vieta tokiems dalykams, ar / sukurti kokią direktoriją ir ten krauti viską?

zr. nr 2.

> 4. /var/www kaip?
> Čia gal tik Ubuntu šposai, /var/www priklauso root'ui. Jei noriu su tuo
> savo 'beteisiu' useriu kažką padevelopinti, paredaguoti php, susiteikti
> teises tenai, ar daryti viską per apache virtual hostus? ta prasme savo
> kažkokią /home/useris/wwwdev/saitas direktoriją apsirašau kaip virtual
> host'ą ir dirbu?

cia jau prasideda tavo specifiniai klausimai, kuriuos tikriausiai pats
geriausiai ir atsakysi. tu zinai su kuo dirbi, ko tau reik.

> 5. iptables - ar reikia?
> desktopui ar konfigūruojatės ar viską allow ir nesukat galvos? kompe yra
> pasharinta direktorija, tai sukasi samba, dar apache2, mysql'as, xrdp

tai nuo daug ko priklauso. pvz pas mane stovi routeris/NAS/firewall
all-in-one pries PC. ten viskas uzdaryta ir palikta tik tai ko reik. tai
ant pacio pc nebereik firewall'o.