Tema: Re: Atostogos jachtoje Graikijoje
Autorius: Nevkurse
Data: 2016-09-06 09:01:28
:)))) geri ispudziai :) uztai man patinka 'italiskas' buriavimas - atsikeli,
paziuri i dangu ir sugalvoji kur plauksi ir ar isvis plauksi :) bet sita
gali leist, kai esi pats sau kapitonas ir kompanija sava. Varyt marsrutu -
cia tokia lietuviska tradicija, likusi nuo sovietmecio pabaigos, kai
atsidare sienos - nu tai jei suplanavai, kad pasiimi savaite atostogu ir su
chebra plauki i Stockholma, tai koks dar blet oras gali sutrukdyt? Vejas i
morda, ar jo is vis nera, audra ant nosies, ar jau prasidejus - pofig, reik
varyt, nes laiko ner. Pavemsim juroj, pastorminsim, ar pamotoruosim para,
bet tiksla pasieksim. Sito shudo ir musu buriavimo mokyklos 'moko' - per
Baltija tik 2 kartus teko perplaukt be rimtesnio stormo, cia plaukiant
butinas jurmyles :) visi kiti plaukimai - bbd, pakliutum i toki plaukima,
suprastum, kad burzgint dyzeli be vejo Vidurzemyje yra labai komfortiska :D

P.S. naktinis plaukimas Vidurzemyje - labai faina, tokio zvaizgdeto dangaus
pas mus nebuna :) mane asmeniskai naktiniai plaukimai veza, net ir Baltijoj
:)
P.P.S. negaliu nepasidalint vieno buriuotojo postu :)
"Pinigai. Buriavimas ne ubagų sportas, sakė mums A. Dovydėnas. Pridėčiau,
trenktų turtuolių užsiėmimas. Matytumėt tuos turtuolius; numintos basutės,
kažkada nepigūs, bet apsmukę, nuskalbti iki pilkumo šortai, keliose vietose
negrabiai palopyti marškinėliai. Plaukai, barzda ir ūsai vienodai pageltę
nuo tabako, viskas dažnai nuskusta arba kaip tik neliečiama, kad
nesirūpinti. Akys draugiškai gudriai spindi. Visada pasiruošę bendrauti, bet
temos nepasirinksi - buriavimas ir apylinkės. Žmonas kartais turi, vaikus
pamiršo. Susišaudyta cigaretė ir puodelis tirpios kavos arba buteliukas
pigaus mineralinio vandens rankoje. Visa kita kainuoja brangiai, svarbiausia
kad už tai jau sumokėta. Jeigu laivui, jo priežiūrai ir buriavimui išleistus
pinigus galėtum pamatyti visus iškart krūvoje turtingu žmogum pasijaustum.
Net jeigu tik tuos, kuriuos išleidai tuščiai, pirkai daiktus, kurių
nereikėjo, juos pametei, vėjas nupūtė, ar sulaužei sudaužei, tikrai galėtum
porą metų gyventi be didesnių finansinių rūpesčių. O dabar reikalingi
keleiviai. Buriuotojai turistai, pac tox buvau. Tai jie sumoka už svetimas
svajones. Su metais man vis sunkiau piešti debesis ore, stumti standartinį
banalų šūdą apie menamus nuotykius, potyrius ir patirtis. Nuostabūs
saulėlydžiai atviroje jūroje, jachtoje prie taurės šampano skambant
romantiškai muzikai. Tolimi uostai, netikėti atradimai ir nepamirštami
įspūdžiai. Visa tai tikriausiai yra, negaliu garantuoti. Bet pažadu, kad bus
nuolatinis bangavimas, supimas, jūros liga, prastai pagamintas maistas ant
linguojančios viryklės ir vėmimas. Apmyžtas mažas unitazas tualete.
Besilinguodamas ten pataikyti gali tik Čakas Norisas, o atsisėsti ir viską
po savim padaryti tai juk bobiška neburiuotojiška. Dar garantuotos mėlynės
ant kojų ir pūslės ant rankų, jeigu jau nusprendėt už virvučių palaikyti. O
kur sudaužyti mobilieji telefonai, planšetiniai ir nešiojamieji
kompiuteriai? Už borto išmesti namų ir automobilių raktai rakteliai? Vėjo
nupūstos kepurės ir akiniai, dėl kurių nė vienas kapitonas nė nemirktels, o
jau laivo net nekryptels. Visa romantika, bičiuliai mano, randasi uoste
kuriame laivas prišvartuotas vos vos supasi pririštas. Kai jūs, kažkokiame
Dievo pamirštame miestelyje prisipirkę kvailų vietinių kinietiškų suvenyrų,
sočiai pavakarieniavę be pagrindo brangiame uosto restorane (viskas su
bulvytėmis fri), sėdite denyje su taure šampano ir skambant romantiškai
muzikai laukiate saulėlydžio. Saulėlydis dažniausiai visai kitoje vietoje, o
jūs sėdite tarp tokių pačių per savaitę šilta/šalta patyrusių, visoje
krantinėje visuose laivuose. Dažnai (beveik visada) girdžiu - ne visai tai
mes įsivaizdavome, tiksliau visai ne tai. Sakei, kad audros nebus. O jeigu
ir nebuvo, vistiek galėjo mažiau pūsti, lėčiau banguoti, greičiau laivas
plaukti, ilgiau uostuose stovėti. O maistas iš vienkartinių popierinių
lėkščių, o šampanas.. Niekas neperspėjo, kad gerti jį teks iš plastikinių
taurių nuolat save apsilaistant. Tulikai apmyžti, nešvarūs (išplaukiant buvo
sutvarkyti ir švarūs). Popierių po savęs reikia rankoje nešti, išmesti,
fuuj... Bet žinok nesiskundžiam, viskas gerai buvo. Suprask, gerai tapo
dabar, kai viskas pagaliau baigėsi. Juk negaliu pasiūlyti susimokėti ir
savaitę ramiai pasėdėti laive, nors taip tikriausiai būtų sąžininga."