Tema: Re: reik patarimo, del gyvenimo palapineje
Autorius: Marius Staniulis
Data: 2014-09-29 11:30:26
aš pats keliaudamas šiaurėse, akmenis naudoju momentui, kol neužmiegi.
lauže kaitinu akmenis, viename prieangyje kloju žalias beržo šakeles su
lapais (aromatui), ant jų dedu plokščią akmenį, ant plokščio kelis mažus
- kad atiduotų mažiau šilumos šaltam pagrindui. toliau puodelis karštos
arbatos, 40-50gr ir užsigeri puodeliu karšta arbata.
rūbas - termo apatiniai miegui ir sąlygas atitinkantis miegmaišis.
jei naktį prispiria koks reikaliukas - atsineši dar du akmenukus iš
laužavietės.
tiesa, palapinė mano 95cm aukščio, du prieangiai, du sluoksniai, kupolo
formikės. šiluma tokioje laikosi visai padoriai, bent jau kol užmiegi.
Lietuvoje rūbus pasidžovinti galima ir prie laužo, galima ir ne. gali
juk daug jų turėti - juk ne ant pečių per tundrą tįstis.
bet kitą vertus toks šildymasis turi ir nepageidaujamą efektą - juk
tenka uždaryti visas ventiliacijos angas, todėl iškvepiama drėgmė
kondencuojasi ant vidinių palapinės sienelių (medžiga membraninė, bet
netiek, kad spėtų išgarinti viską ką prikvėpuoja 2-3 žmonės). taigi, jei
turitę pajautą, kad galite užmigti ir be akmenų - tai taip ir darykite.

didesniuose pėsčiųjų ar vandens žygiuose, kai esi ribojamas tūrio ir
svorio, esant prastesnėm oro sąlygom - sausi rūbai yra viena pagrindinių
problemų, kaip taisyklė, tokiais išlieka tik rūbai miegui. :)

p.s.
pakasti akmenys atvės greičiau ir jų nepakeisi kitais.
rūbai džiovinami prie laužo, ilgainiui nebedžiugins savo kvapais, jei
dar padirbėsi daugiau fiziškai, paprakaituosi, tai po dviejų savaičių
pats sau smirdėsi.

p.p.s.
tavo atveju, su tavo palapinės dydžiu pasiimčiau visą rūbų spintą ir
nesiparinčiau dėl džiovinimo. bus saulė - išdžius, nebus - prakabės ant
vėjo ir lietaus.

nuotraukose - dviejų žmonių rūbų pakai gabenami kuprinėse, o likusiose -
džiovinimas sąlygomis kai realiai niekas nedžiūna :D