Tema: Re: REQ info : Paryziaus restoraneleiai
Autorius: margo
Data: 2010-09-18 17:38:19
Varykit i Marais kvartala,(l'As du Falafel, kaip pavyzdys 34 rue des
Rosiers, Paris, 75004) bus daug maziau turistiniu gaudykliu. Aplink Les
Halles aikste yra Au Chien qui Feme ir Pied de Couchon, kur pakankamai
orientuota i tradicine (stereotipine) paryzietiska virtuve beigi mums,
nepratusiems prie prancuzisku valgymo tvarkarasciu, yra labai geras
dalykas - service continu, t.y. galima pavalgyti bet kada atejus. Abi vietos
garsios savo juros gerybemis. beje,kas idomu Paryziuje - nors jis ir ne prie
juros, garseja  zuvimi bei kokybiskomis fruit de mer(d)e. Yra nedidelis
tinklelis Le Bar a Huitres, Monparnaso bokste,
112, boulevard du Montparnasse - 75014 Paris 14čme
salia naujosios operos Bastilijos rajone- 33, boulevard Beaumarchais arba
33, rue Saint-Jacques - 75005 Paris 5čme - arba bet koks kitas adresas, just
google- Ten labai patarciau uzeiti pavakarieniauti, patys prancuzai labai
vertina.
Skaniausia ir pakankamai pigia vakariene galima susisaudyti Relais de Venice
(Entrecote)271 bd. Pereire, 17e, Paris, 75017, kazkodel 2 pavadinimai sitam
restoranui, cia prie kongresu rumu, Porte Maillot metro stotele, linija 1
http://www.relaisdevenise.com.Unikali vieta,kuri savo meniu turi tik 1
patiekala - tokia kepta jautiena su kazi kokiu patentuotu padaziuku, tai kai
prie stalo atsisedi, tik paklausia - kaip iskepti? na ir dar vyna viena is 5
reikia issirinkt. tada atnesa tau salotu (paryziuje salotos kaipo side dish
ir tera salotos, t.y. lapai) ir po to jau ta mesyte  su skaniausiomis
pasaulyje naminemis Frites keptoms bulvytemis. Ir nesa 2 kartus. Cia
negalima rezervuoti vietu, lauke visada stovi gyva eile, ir ne turistu, o
paciu paryzhaku. Teko su tokiais senukais prie stalo pasneket, tai jie
sako - jau 50 metu mes cia vakarieniaujam maziausiai karta i savaite.
Apskritai tas rajonas aplink Kongresu rumus yra pakankamai burzuazinis ir
turi daug geru restoranu, i kuriuos aisku, turistai neuztaiko. Visai salia,
tik islipus is Metro, yra nuostabus marokietiskas restoranas Chez Bebert,
kur tik ateje ir uzsisake gausite didziuli padeklachaliavu marokietisku
appetizeriu, Rose vynas is ten pat papigiaiskas, o Tajine arba CousCous -
tiesiog palaima, plius labai geras servisas - gera ateiti su didesne
kompanija dining experience, arba dviese - kiek buvau,niekad nenuvyle.
CousCous Royale atrodo, toks butu patarimas, kad daugiau isragautumete
viename patiekale. Porcijos arkliskos.
Jei reikia truputi atsigauti nuo Paryzietisku skoniu ir neplanuojate
vaziuoti i Pietus, uzsukite i Le Sud, http://www.le-sud-restaurant.com (91
Boulevard Gouvion Saint Cyr,)provansietiskos pakraipos restoranas tame
paciame rajone, porte Maillot metro stotele. Butinai paragaukite Burride
(kazkaip taip rasosi, bent jau panasiai) tipo tokia zuviene, bet ne
Boiullabasse, zodziu, kazkoks regioninis patiekalas - dievu maistas. Tiesa,
ten jau pigu tai tikrai nebus, plius, kaip ir visur, reikalinga rezervacija.
Jei ruosiates su miniomis kitu paryziaus legendu medziotoju visgi prasinesti
pro Champs Elysees, tai turbut geriausia pavalgyti butu L'Alsace 39 namo
numeris,didziulis neuzsidarantis bet kuriuo metu ypatingai tradicinis (netgi
konservatyvus) paryzietiskas restoranas, velgi pakankamai zinomas del juros
gerybiu ir (kad ir kaip nesiderintu) choucroute, t.y. troskinti kopustai su
desrelem, mesyte ir elzasietisku vynu (nebrangu).Dar Champs Elysees (visai
prie arkos, metro stotelej tik islipus) yra Drugstore(133 av. des
Champs-Elysées, 8e), , tai ten, tipo toks modernus gurmaninis bistro. Ale
Alain Ducasse ten meniu priziurejo, dabar nezinau.
Azijietisko maisto megejams pasiulyciau Blue Elephant, (43 rue de la
Roquette, 11e, http://www.blueelephant.com/) visame pasaulyje pagarsejusi
Royal Thai maisto restorana (jis dar yra Briuselyje, dar kazkur, ir tik
veliau,kaip bebutu ironiska, atsidare Bangkoke) nepigu tikrai bet jei
suplanuota Ta Vakariene Paryziuje - tikrai nenuvils. ` 43, rue de la
Roquette - 75011 Paris 11čme
Le CLOSERIE DES LILAS (ne veltui is didziuju raidziu, pavariau!!!) tai
tikrasis Paryzius, prie situ staliuku dieneles leido daugybe pasiturinciu
menininku ir Revoliucionieriu (nepraleiskite Lenino megiamos vietos :)
pamacius ir pajautus sia atmosfera pasaulines revoliucijos ideja ima
atrodyti dar utopiskesne. Man visada gaudavosi sedeti prie Man Ray pamegto
stalelio. Beje, cia visai nera jokio asmenybiu garbinimo.Turistai?
Deimantais apsikarsciusios pensijines Amerikietes su dvidesimtmeciais
Zhigolo,atvykusios i Paryziaus meno aukcijonus. tai reikia pamatyti, nes as
visad manaiau, kad tokie dalykai egzistuoja tik filmuose. Brangu. galit
uzeiti tik taurelei. Bet verta.
Dar noreciau isvardinti
La mascotte (afigienas naminis pastetas,superiniai steikai)
Le Procoppe - pats seniausias veikiantis restoranas Paryziuje.13 rue de
l'Ancienne-Comédie, 6e. Tel.01-40-46-79-00. www.procope.com
Michel Rostang (gurmaninis variantas, reikia labai is anksto rezervuoti,
dreskodas ir pinigai butini :))www.michelrostang.com
Bet kur pietiniame Paryziuje Chinatown. Nors ten daugiau Vietnamas ir Koreja
valdo. Tang Frerres supermarkete galima uz papigiai uzsipirkti autentisku
Pietryciu azijos produktu. pavalgyti siulyciau Green Mango (adreso neradau,
bet ten jei nuvaziuosite, bet ko pasiklauskite, nurodys)
kitas ekstrymas - Paryziaus siaurine dalis, kur afrikieciai ir arabai turi
savo turgus (Barbesse, do not walk alone), galima pasieskojus gauti tikrai
gero street-foodo.
Rimal - libanietiska moderni prabanga  94, boulevard Malesherbes,  ypac
rekomenduoju meze Royal.
gal cia per daug prirasiau, isijauciau - o,kaip noreciau ten buti ir visa
sita valgyti...