Tema: Re: marsrutas savaitei po Lietuva
Autorius: Bambizas
Data: 2010-08-10 13:04:43
> Jonas SergejenkaCitata:
Jei domina (ir dar neišvažiavot), aprašysiu pernai vykusią
"kelionėlę" tuo maršrutu. Tikslas buvo
"pasibovyti", o ne kažką didingo pasiekti.

> Atskaitos tašką imsiu Ventspilį, šalia kurio esančiame kempinge
šeštadienio-sekmadienio naktį praleidom su draugais.
> Sekmadienį apie pietus išjudėjom iki Ventspilio uosto. Ten
nelaimingai sužinojom, kad dar prieš metus buvęs keltų reisas į
Saaremaa (Ventspilis- Montu) jau panaikintas, ir nepavyks taip lengvai
nukakti į tą salą. Tada dar aplankėm paplūdimį su viltimi rasti
gintarų (tuščia), ir iškeliavom.

> Toliau kelionė vyko link Rygos, ir jos apvažiavimu. Pilnai Rygą
apvažinėjau pirmąkart, šiaip tai knisa apie 2 val vien
apvažinėti ją. Įdomesnė vieta sustojimui - palei jų HE, jau
beveik pravažiavus. Yra vietelė sustoti, ir krūvos didelių akmenų
pridėliota. O ant akemnų - kristalai (gipso?). Tai su vaikėzais
palupinėjom porą saujų, ir tęsėm kelionę.

> Pravažiavę galų gale Rygą, jau beveik temstant, apie 20-40km nuo
jos užtikom po kaire puse "Kempingą" šalia kažkokio
ežeriuko (gal Dzimezers). Nakvynė su palapinėmis ir automobiliu
mums būtų atsiėjusi apie 14-16 latų, o namukas - 25 latai (kainos
pernykštės krizinės). Kadangi buvo sekmadienio vakaras, o kempingas
- tuščias, tai už 20latų gavom nakuką (senobinis, lovos tokios
internatinės, šikanas - lauko transformatorinėje, su betone
išmušta skyle), plius 1 LVL bungalas dešrom išsikepti, plius 1 lvl
karštas dušas fėjai. Mes kojas plovėm "lauko
prausyklėlėj" su styrančiais sovietiniais čiaupais ir skardos
latakėliu aplinkiniu perimetru. Veidrodėlis lygtais irgi buvo
apmusijęs. Bet pofig. Svarbu - geras tikras veikiantis Snaigės
šaldytuvas (sukrovėm savo atšilusias dešras ir sviestą), švari
patalynė, ir ramus vėsus vakaras po stogu... Mmmm... fainiai.

> Kitą dieną iškrutėjom į šiaurę (čia vis dar kalbu apie A1
kelią). Kažkur pakeliui sustojom "prie akmenų jūroje" -
pasikratai žvyrkeliu, sumoki latą už įvažiavimą į aikštelę,
pabraidžioji po akmenis jūroje, nueini iki smiltainio skardyje
išplautų savotiškai įdomių urvų, ir atgal.

> Po kurio laiko jau buvom Estijoje. Vaikai pavaikščiojo po
kiuliamiajų žemę, žmona užsiminė, kad visgi pirmadienis, ir ji
gal norėtų į darbą, bet man atostogos - tad judam tolyn aukštyn.

> Paarnu - čia sustojame išsigryninti pinigų, Maximoje apsiperkame
ėdesio/gėralo, ir traukiam tolyn 60 keliu. Faktiškai viskas
non-stop (išskyrus "kojų pramankštinimą" nuo per didelio
limonado kiekio). Lihuloje suki į kairę, dar 30km - ir prieplauka
(Virtsu). Ten vyksta kažkokie darbai, automobiliai stovi neaiškiomis
eilėmis, bejudėdami kolonoje suprantame, kad reiktų nulėkti
bilietų nusipirkti. Kol aš bėgioju bilietų, žmona pajudina
automobilį kolonoje, bet jau vistiek nebetelpame, ir laukiame
valandą kito kelto. Keltai į salas  (Virtsu - Kuivastu) - du,
plaukioja kas valandą.

> Galų gale persikeliame, (Muhu sala), ir šutinam su visais tolyn.
Toje saloje stojame tik prie informacinio stendo - ką pažiūrėti
Saareme. Kelias visur puikus, tarp salų - sanpyla su plentu (ne
tiltas). Kraštovaizdis įdomus. Pakeliui sustojame apžiūrėti
meteoritų kraterio (gal Ratloje?), netoliese susirandame kempingą
prie žirgyno. Nameliai mažučiai, bet jaukūs. Sumokame ~ 75Lt ir
nakvojame.

> Kitą dieną važiuojame iki Kuresaare - išvaikštom pilį iš
vidaus ir išorės. Muziejuje sužinome aukščiausią Saaremo
tašką, ir judame link jo. Šiaip ne taip surandame, įsiropščiame
į bokštelį - fainuma... vien miškai kiek tik matosi.
> Toliau lekiam iki pakrantės, kur ant žemėlapio mačiau
"akmeninius skardžius". Tiksliai jau nepamenu, bet kažkaip
"į vakarus" tiesiai mynėm, pro visokius gluškaimius ir
pan, kol jūrą radom. Aplinkui visos tvoros sudėliotos iš tokiu
"sluoksniuotų" akmenų - reiškia tinkamoje vietoje esame.
Ir akurat, kai gaunam prieiti iki jūros (balos "su
meldais"), tai krantas - akmeninis, susluoksniuotas su visokiomis
fosilijomis (kažkokie pėdos ilgio kristalizuoti vėdarėliai
akmenyje). Aišku, kraštovaizdžio griauti negalima, tai faktiškai
suvenyrų nerenkame (daug), pasiblaškome dar kiek laukinėje gamtoje,
ir apie 13 val miname atgalios.
> Iki Kuivastu nuvažiuojame gal per 2 val (su sustojimu Kuresaarej
markete), bet į 15 val keltą nespėjame. Laukiame 16 val....

> Toliau jau ~16.30 atsiduriame kontinente, ir non-stop namo. Namie
būnam apie 12~02 val (nu nepamenu, nepamenu :)))

> Taigi, čia tik 2 nakvynės. Ką veikti papildomai 4 dienas -
sumąstykit :)
> J.

Žodžiu kažkur važiavom, kažkur buvom, kažką matėm... O realiai
tik benziną be reikalo deginom ir tiek. Koks tikslas per dvi dienas
sulakstyt į Saremas? :?
------
siųsta iš http://forum.followtheroad.com/