Tema: Re: marsrutas savaitei po Lietuva
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2010-08-09 19:04:14
Jei domina (ir dar neišvažiavot), aprašysiu pernai vykusią "kelionėlę" tuo maršrutu. Tikslas buvo "pasibovyti", o ne kažką didingo pasiekti.

Atskaitos tašką imsiu Ventspilį, šalia kurio esančiame kempinge šeštadienio-sekmadienio naktį praleidom su draugais.
Sekmadienį apie pietus išjudėjom iki Ventspilio uosto. Ten nelaimingai sužinojom, kad dar prieš metus buvęs keltų reisas į Saaremaa (Ventspilis- Montu) jau panaikintas, ir nepavyks taip lengvai nukakti į tą salą. Tada dar aplankėm paplūdimį su viltimi rasti gintarų (tuščia), ir iškeliavom.

Toliau kelionė vyko link Rygos, ir jos apvažiavimu. Pilnai Rygą apvažinėjau pirmąkart, šiaip tai knisa apie 2 val vien apvažinėti ją. Įdomesnė vieta sustojimui - palei jų HE, jau beveik pravažiavus. Yra vietelė sustoti, ir krūvos didelių akmenų pridėliota. O ant akemnų - kristalai (gipso?). Tai su vaikėzais palupinėjom porą saujų, ir tęsėm kelionę.

Pravažiavę galų gale Rygą, jau beveik temstant, apie 20-40km nuo jos užtikom po kaire puse "Kempingą" šalia kažkokio ežeriuko (gal Dzimezers). Nakvynė su palapinėmis ir automobiliu mums būtų atsiėjusi apie 14-16 latų, o namukas - 25 latai (kainos pernykštės krizinės). Kadangi buvo sekmadienio vakaras, o kempingas - tuščias, tai už 20latų gavom nakuką (senobinis, lovos tokios internatinės, šikanas - lauko transformatorinėje, su betone išmušta skyle), plius 1 LVL bungalas dešrom išsikepti, plius 1 lvl karštas dušas fėjai. Mes kojas plovėm "lauko prausyklėlėj" su styrančiais sovietiniais čiaupais ir skardos latakėliu aplinkiniu perimetru. Veidrodėlis lygtais irgi buvo apmusijęs. Bet pofig. Svarbu - geras tikras veikiantis Snaigės šaldytuvas (sukrovėm savo atšilusias dešras ir sviestą), švari patalynė, ir ramus vėsus vakaras po stogu... Mmmm... fainiai.

Kitą dieną iškrutėjom į šiaurę (čia vis dar kalbu apie A1 kelią). Kažkur pakeliui sustojom "prie akmenų jūroje" - pasikratai žvyrkeliu, sumoki latą už įvažiavimą į aikštelę, pabraidžioji po akmenis jūroje, nueini iki smiltainio skardyje išplautų savotiškai įdomių urvų, ir atgal.

Po kurio laiko jau buvom Estijoje. Vaikai pavaikščiojo po kiuliamiajų žemę, žmona užsiminė, kad visgi pirmadienis, ir ji gal norėtų į darbą, bet man atostogos - tad judam tolyn aukštyn.

Paarnu - čia sustojame išsigryninti pinigų, Maximoje apsiperkame ėdesio/gėralo, ir traukiam tolyn 60 keliu. Faktiškai viskas non-stop (išskyrus "kojų pramankštinimą" nuo per didelio limonado kiekio). Lihuloje suki į kairę, dar 30km - ir prieplauka (Virtsu). Ten vyksta kažkokie darbai, automobiliai stovi neaiškiomis eilėmis, bejudėdami kolonoje suprantame, kad reiktų nulėkti bilietų nusipirkti. Kol aš bėgioju bilietų, žmona pajudina automobilį kolonoje, bet jau vistiek nebetelpame, ir laukiame valandą kito kelto. Keltai į salas  (Virtsu - Kuivastu) - du, plaukioja kas valandą.

Galų gale persikeliame, (Muhu sala), ir šutinam su visais tolyn. Toje saloje stojame tik prie informacinio stendo - ką pažiūrėti Saareme. Kelias visur puikus, tarp salų - sanpyla su plentu (ne tiltas). Kraštovaizdis įdomus. Pakeliui sustojame apžiūrėti meteoritų kraterio (gal Ratloje?), netoliese susirandame kempingą prie žirgyno. Nameliai mažučiai, bet jaukūs. Sumokame ~ 75Lt ir nakvojame.

Kitą dieną važiuojame iki Kuresaare - išvaikštom pilį iš vidaus ir išorės. Muziejuje sužinome aukščiausią Saaremo tašką, ir judame link jo. Šiaip ne taip surandame, įsiropščiame į bokštelį - fainuma... vien miškai kiek tik matosi.
Toliau lekiam iki pakrantės, kur ant žemėlapio mačiau "akmeninius skardžius". Tiksliai jau nepamenu, bet kažkaip "į vakarus" tiesiai mynėm, pro visokius gluškaimius ir pan, kol jūrą radom. Aplinkui visos tvoros sudėliotos iš tokiu "sluoksniuotų" akmenų - reiškia tinkamoje vietoje esame. Ir akurat, kai gaunam prieiti iki jūros (balos "su meldais"), tai krantas - akmeninis, susluoksniuotas su visokiomis fosilijomis (kažkokie pėdos ilgio kristalizuoti vėdarėliai akmenyje). Aišku, kraštovaizdžio griauti negalima, tai faktiškai suvenyrų nerenkame (daug), pasiblaškome dar kiek laukinėje gamtoje, ir apie 13 val miname atgalios.
Iki Kuivastu nuvažiuojame gal per 2 val (su sustojimu Kuresaarej markete), bet į 15 val keltą nespėjame. Laukiame 16 val....

Toliau jau ~16.30 atsiduriame kontinente, ir non-stop namo. Namie būnam apie 12~02 val (nu nepamenu, nepamenu :)))

Taigi, čia tik 2 nakvynės. Ką veikti papildomai 4 dienas - sumąstykit :)
J.