Tema: Re: Automobilis
Autorius: Ruta
Data: 2009-11-30 10:01:01
Va būtent tas mane ir domina :/

Konkrečiai kalba eina apie vokiško žodžio "Fahrzeug" vertimą. Vokiškai
jo prasmė iš tikrųjų tokia, kad gali būti bet kas, netgi transformeris,
kuriuo važiuoja šimtas kiniečių :)))) O bet gi ne pirmą kartą kitų
vertimuose randu "automobilis". Man tai kažkaip labai kvepia VU
auklėjimu ir "teoriniu" vertimu, nesigilinant į prasmę. Nes jeigu imsim
paraidžiui, tai "Fahrzeug" iš tikrųjų ir yra tas pats vokiečių
susitautintas žodis "Automobil".

O betgi man asmeniškai "automobilis" taip pat asocijuojasi su _lengvąja_
mašina. Na, iš bėdos dar gal su mažu autobusiuku a la "mikrikas". Bet
jokiu būdu ne su turistiniu autobusu, sunkvežimiu ar 40 tonų vilkiku.

Iš kitos pusės, lyg ir sako "gaisrinės automobilis" (nors čia
vienintelis derinys, kuris man dabar ateina į galvą), ir žianau, kad
transportininkai savo dokumentuose trumpina a/m, kas būtų automašina -
bet tai gal jau visai neteiktina ;)

Esminis mane dominantis klausimas (kadangi esu neseniai pakritikuota,
kad per griežtai redaguoju): ar tekstuose, kuriuose kalba eina _tik_
apie _ne_ lengvąsias (įvairių kalibrų sunkvežimiai ir autobusai
pramaišiui) galiu ramia sąžine "automobilį" taisyti į "transporto
priemonę", ar visgi tai nurašytina prie "skonio reikalas"?

Tekstai techniniai, dalykiniai.