Tema: Re: bukumas
Autorius: ALORA
Data: 2012-10-04 14:02:01
nujo. organizmas turi savyje labai daug galiu pasveikti. Pvz., uzdegima, kuris susijes su temperaturos pakilimu. Ka daro
medicina su juo? ji slopina. Cia kazkas kazkur kliedejo apie mokslo zinias arba nezinias, bet medicina yra pats
nemoksliskiausias is visu mokslu. Mokslo poziuriu, pats tupiausias budas norint pagydyti organizma yra slopinti jo
galingiausia savigydos reakcija. esme ta, kad veiksmingas uzdegimas nera igimtas, jis yra ismokstamas (angl. 'learning',
savoka, vartojama tam tikru masinu derinimosi procesui apibudinti). taigi, organizmui uzdegimas yra igimta apsaugine
reakcija, kuri visu pirma yra nespecifine (zr. makrofagai/granuliocitai). tai yra, i organizma papuolus svetimkuniui,
organizmas reaguoja uzdegimu, kuris turi 3 fazes: pirmosios metu pakyla temperatura, skauda visus galus ir kt. ligotumo
pozymiai. Antrosios metu organizmas pasigamina antikunus (zr. limfocitai), tai yra specifinis imunitetas, nes antikunai
nukreipti butent pries konkretu isibroveli. Tada mes imam greitai sveikti. Va cia ir atliekamas tas learningas:
limfocitai tampa antikunais arba galutinai diferencijuojasi. Po to informacija apie isibroveli ir kovos metoda pries ji
irasoma i atminti ir surenkami lavonai. Kadangi vos pakilus vaiko temperaturai uzdegimine reakcija yra slopinama ir
daznai nuslopinama - 2 ir 3 faziu visai nebuna. Organizmas sekmingai nezino, kad jis serga, antikunai nepasigamina,
lavonai nesurenkami. Po savaites vaikas vel serga, gauna dar antibiotiku ('komplikacija') ir taip be galo be krasto, kol
tikrai i nusilpusi organizma gali ateiti belekas. Yra vaiku, kuriems normaliomis antipiretiku dozemis temperaturos
numusti nepavyksta ir jie atkakliai praserga savo uzdegima, vaistai kartais suveikia tik po laiko (cia 'stiprieji'). Bet
daugumai visgi uzdegimas nuslopinamas. Bet jo mechanizmas irasytas programoje ir organizmas vis bando ji panaudoti ir
ivykdyti iki galo, kol pagaliau tai virsta isterine reakcija i bet koki svetimkuni (alergija). tei va. daznai tenka
girdeti tevus sakant, kad del vaiko sirginejimo visus gydytojus islakste ir viska isbande, nieko nepadejo. Kai nustojo
gydytojus lakstyti (bo neliko neislakstytu), staiga vaikui viska kaip ranka nueme. Medicina tai vadina 'isaugo' :)
Nepasiseka tiems vaikams, kurie taip ilgai nebeatsilaiko arba kuriu tevai turi daugiau islakstymo galimybiu. Kaip
paradoksaliai tai beskambetu, bet tevai, kurie savo vaikais rupinasi nepakankamai (kuriu vaikai nelaikomi aseptinemis
salygomis ir del kiekvieno snarglio netempiami pas gydytoja), turi daugiau sansu uzauginti sveikus vaikus...
Mano sunui buvo labai panasiai, kaip rasei.  3 metu bronchine astma buvo jau pazadeta, maitinosi tik antibiotikais ir
kas antra savaite sirgdavo. Bet mums pasiseke - pakeitus gyvenamaja vieta pasikeite ir gydytoja, kuri paskatino rupintis
vaiko stiprinimu, o ne ligos nugalejimu. Viena is sudedamuju daliu irgi buvo sportas - baseinas. 9 metu vaikui nebuvo
nustatyta jokiu reakciju i alergenus. "Isaugo" :) Net neatsimenu, kada paskutini karta buvo 'persales', nors visiskai
nesisaugo

PS: pirmiau aprasytas uzdegimas ir jo eiga yra labai supaprastinti ir i mokslus nepretenduoja