Tema: Re: GMO
Autorius: RaR
Data: 2012-09-21 17:36:45
Čia viskas dėl tos ES ŽŪ politikos su bemaž puse ES biudžeto einančio
paramos ūkininkams, didele jos dalis tenka tam, kad žemę dirbtų
neefektyviai (tipo, ekologinis ūkininkavimas, bet apie ekologiškumą
sprendžia ne pagal produkcijos kokybę, o pagal naudojamas technologijas
ir atitinkamus valdininkų išduotus sertifikatus) arba kad jos visai
nedirbtum. O protekcionizmas ES ŽŪ apima ne tik joje auginamą produkciją
- čia prigalvota tiek visokių barjerų, kad nepadeda jokie PPO
susitarimai, bet ir, pvz., tokias kultūras kaip bananus. Visi
prisimename kaip prieš kažkiek metų jie pabrango, kai buvo sudaryti
barjerai kitoms šalims siekiant proteguoti prancūzų dominijas.

Gilios protekcionizmo tradicijos neapsiriboja ES išorinėmis sienomis,
bet dažnai pereina ir į vidinius - ES šalių tarpusavio ŽŪ produkcijos
karus. Visi prisimename karvių pasiutligės proveržį (prioninę ligą) UK.
Tuo metu pasirodė ir straipsnių, kad tais karvių prionais gali
užsikrėsti ir žmonės, nors kiek iki tol tirti prionai, parodyta, kad
jais viena nuo kitos gali užsikrėsti tik labai artimos rūšys. Ir
publikacijos buvo daug svaresnės, daug rimtesniuose žurnaluose, tik
kažkaip man labai nesinorėjo tuo tikėti. Taigi, pagal tuos įvertinimus
kažkur šiuo metu GB žmonės turėtų pradėti masiškai mirti nuo tos
ypatingos Creutzfeld-Jacobs ligos formos. Realiai gi nuo piko 2000 m. -
28 mirčių, jos atvejų sumažėjo iki 2-jų per metus.