Tema: Re: onkologija, etc.
Autorius: gaidjurgis
Data: 2012-06-09 23:25:15
Gali daug ka pasiziuret, bet suprask, kad yra 300 vezio rusiu.
Kraujo markeriai profilaktikai netinka ir naudojami tik gydymo
efektyvumui tikrinti, isskyrus galbut PSA.
Jei seimoj (tevai, broliai/seserys) yra begiojantis vezys, tada
tikrintis rekomenduojama specifiskai del tu dalyku.
Jei neturi paveldejimo ir kazkokiu rizikos veiksniu, tada
rekomenduojama tikrintis del didziausios tikimybes dalyku.
Vyrams po 50m pagrinde - prostata ir storoji zarna (PSA
ir kolonoskopija).
Plauciai yra sudetingiau, nes plauciu vezys l. greit vystosi
ir duomenys rodo, kad pvz profilaktinis rentgenas ar skrepliu
tyrimas neturi reiksmes mirtingumui. Kitas dalykas yra
CT ar MRI, su jais pamatoma kur kas daugiau, bet tai
yra brangu, o su CT dar gausi radiacijos uztektinai.
Kai kurie gydytojai vistik praktikuoja tam tikrus kraujo markerius,
pvz CRB, kurie daznai sauna virsun esant piktybiskumui,
bet nera duomenu, kad tie tyrimai duotu daugiau naudos,
nei sioks toks nusiraminimas.
Vienas is triju zmoniu gyvenime sirgs veziu, o tai yra didele
tikimybe. Dar gerai zinoma, kad vezi ankstyvose stadijose
daug lengviau gydyt (t.y. gali ispjaut). Tai savaime suprantama,
kad yra noras profilaktikai:) Deja siai dienai stebuklingu
viska parodanciu tyrimu dar nera. Atsiranda tokie dalykai
kaip viso kuno profilaktinis MRI, bet kiek jie efektyvus
vezio ankstyvai diagnostikai - dar neaisku. Tokiu tyrimu
minusas - vadinami atsitiktiniai radiniai, kai randama tai,
ko neieskoma, ir neaisku, kas tai yra. Jie dazniausiai buna
nepiktybiniai, bet sukelia zmogui daug streso, reikia sprest,
ar imt biopsija (kas yra rizikinga procedura),
arba paprasciausiai laukt ir stebet kas darysis ir t.t.,
tiketina - visai be reikalo.
Anyway, geriausias dalykas, ka siandien gali padaryt vezio
profilaktikai - nerukyt, turet gerus genus ir pasidaryt tuos
tyrimus, kurie rekomenduojami t.t. amziaus grupese,
nebijot kolonoskopiju/gastroskopiju ir panasiai.