Tema: Re: del motinystes pasalpos
Autorius: Ruta
Data: 2009-03-13 16:59:28
0.5 B schrieb:
> buvau Sodroj, problema - jos pacios nelabai zino...  :D

Ot tai jau, ar čia kažkoks ypatingas atvejis?

> kaip supratau -
> 1] kad gauti motinystes nestumo laikotarpiu pinigus butina dirbti, pries
> iseinant "atostogu"?

Kad gautum "pagal atlyginimą" - taip. Jei nedirbs, gaus vienkartinę 2
MGL dydžio pašalpą, išmokamą 70 dienų iki gimdymo.

> 2] kad gauti 2 metus motinystes [tevystes] pinigus - butina dirbti iki
> iseinant gimdymo "atostogu"?

Ne visai. Ji per paskutinius 24 mėnesius nuo pirmos atostogų dienos turi
turėti ne mažesnį kaip tiek ir tiek mėnesių stažą - va čia jau gali būti
visokių galimybių, nes tuos mėnesius dabar kaip tik didina.

Nu bet elementariai paskaičiuoim: Sakai, vieną mėnesį nėščia dabar. Tai,
tarkim, gimdys lapkričio mėnesį. Atostogas vaikui prižiūrėti gali IMHO
imti nuo teorinės gimdymo atostogų pabaigos laiko, t.y.po 56 dienų,
t.y., maždaug po 2 mėnesių. Jau turim 2010 sausį. Blogai - jei jau
reikia 12 mėnesių stažo... Skaičiuojam 24 mėnesius atgal: taškas, nuo
kurio skaičiuojamas stažas, yra 2008 sausis.

Sakai, dirbo iki 2008 lapkričio: turim 10 mėnesių stažo. Reiškia, kad
sukauptų tą 12 mėnesių stažą, jei reikia žūt būt bent 2-3 mėnesiams
įsidarbti.

Iš bėdos tinka ir registracija darbo biržoj, bet tik jeigu jai
priklausys pašalpa. Tada tas laikas įsiskaičiuoja. Tiesa, o gal ji per
tą laiką mokėsi kokiuose dieninuose skyriuose? Tai irgi į stažą
įsiskaičiuoja, bent dalinai kažkaip.

Kitas klausimas, kiek ir ar iš viso iš to gausis pinigų. Pašalpa
skaičiuojama (bent jau bus, kai ji gimdys) iš 12 mėnesių, buvusių prieš
prasidedant atostogoms, vidurkio. Taigi, iš pinigų, gautų nuo 2009
sausio iki 2010 sausio. Jei ji niekur neįsidarbins, tai nieko ir negaus.

> t.y., jei mergina pries gimdyma nedirbo, ji negaus nei vieno, nei kito?
> net jei uzsiregistravusi darbo birzoje?

Jei užsiregistruos, bet negaus nedarbo pašalpos - jokios naudos. O ar
turi teisę, ir kiek laiko, ją gauti, va šito reikia darbo biržoj klausti.

Žodžiu, IMHO, jei nori bent ką nors gauti
1. Tuojau pat į darbo biržą registruotis.
2. Ieškot bet kokio darbo - nors, žinoma, čia ypač sudetingas momentas
tokiu laiku.