Tema: Re: Vezio testas
Autorius: Ruta
Data: 2009-01-19 11:50:28
Blinda schrieb:
> Siandien zmona gavo gimdos kaklelio testo atsakyma (man ji buvo
> nesakiusi, kad darosi ir nelabai zinau koks konkreciau sis testas), jis
> buvo kazkas panasaus i toki: kadangi buvo uzdegiminiai procesai, tai
> testa reikia kartoti. Ji baisingoj panikoj, mano, kad kazka blogo rado,
> bet is pirmo nenori pasakyti, o nori persitikrinti. As manau, kad gal
> del uzdegimo nepavyko testas. Kas galetumet suteikti kokios nors
> informacijos ka visa tai reiskia, nes testas atliekamas labai ilgai ir
> laukti dar pora-trejeta menesiu nezinioje labai baisu.

Tai tegu nusiramina, greičiausiai ten nieko labai blogo, bet būtent -
esamas ar tik ką persirgtas lengvas uždegimas, dėl ko ir rasti ląstelių
pakitimai.

Nes nieko kito tas vadinamas PAP testas nenusako: tik ar yra ir kaip
labai pakitusių epitelio ląstelių. Prie progos šiek tiek pagooglinau
lietuviškus tinklapius, ir likau nustebinta, kiek mažai informacijos tuo
klausimu :/ Net, atrodo, gana profesionaliuose tinklapuose yra tik PAP
(-) (reiškia, visos ląstelės tvarkoje) ir PAP (+)(reiškia, knstatuota
pakitusių ląstelių. Sumoj su pasakymu, kad tai yra vėžio tyrimas, 100%
tinkama informacija eiliniam žmogui įvaryti paniką ://

Tuo tarpu PAP testo rezultatas skistomas daug subtiliau, (PAP-I, -II,
-IIIa iki, rodos, IIId, ir PAP IV), ir tik ta pat paskutinė kategorija
reiškia konstatuotus vėžinius pakitimus. PAP I-II yra absoliučiai
normalu, o tavo žmonai, matyt, konstatavo kurį nors III - kas irgi yra
normalu, jeigu yra uždegiminių procesų (kuriuos, žinoma, reikėtų
gydyti). Jeigu antru tepinėliu irgi nustatys panašų PAP, turėtų padaryti
kolposkopiją - tai yra ir tikslesnė diagnostika, ir, tuo pačiu, ir
terapija, nes šitaip nuo gimdos kaklelio "nuskutamos" pakitusios ląstelės.

Žodžiu, tegu nepanikuoja :)