Tema: Re: Idomus datos skaiciavimas Access'u DateDiff
Autorius: 2x50
Data: 2011-06-10 15:30:41
Man tenka susidurti su finansiniais dalykais, tai galiu kazkiek
pakomentuoti.
Paprastai 1 menuo yra sekancio (ar ankstesnio) menesio ta pati diena, jei ji
egzistuoja. Jei ne, tada susitarimo reikalas.
Idomumo delei pasukiojau oracle add_months funkcija. Pagal oracle isimtis
yra paskutine menesio diena, jei pridedi prie menesio paskutines dienos 1
menesi, gauni sekancio menesio paskutine diena. Jei atimi - gauni ansktesnio
menesio paskutine diena, isskyrus kovo 30 ir kovo 29ta ne keliamaisiais
metais, is kuriu atemus menesi gaunas paskutine vasario diena.

Apskritai finansuose dominuoja tokia savoka kaip periodas, o ne menuo, ir
(tikriausiai) patogumo delei jis paprastai apibreziamas kaip kalendorinis
menuo t.y. dirbama su viskuo kas papuola nuo pirmos iki paskutines
konkretaus menesio dienos. O kiek tas menuo turi dienu nera labai aktualu.
Kai finansistas kovo 15ta diena sako, kad jam reikalingi duomenys uz
praejusi menesi, jis turi omeniu nuo vasario 1mos iki vasario paskutines
dienos, bet ne nuo vasario 16tos iki kovo 15tos :)

Dar yra pas finansistus toks terminas kaip pro-rata kalendorius. Man zinomi
yra 2 - 360 ir 365 (su tam tikrom variacijom): 360 pro-rata kalendoriuje
kiekvienas menuo turi 30 dienu ir metai turi 360 dienu, 365 - tiek metai
tiek menesiai turi realu dienu skaiciu. Bet, kiek teko susidurti, tai buna
svarbu tik kazkokiam kontekste, tsakant kai yra periodas periode, tarkim
menuo kazkokiame ilgesniame periode pvz. metuose. Kai kazkokia bendra suma
reikia padalinti "pamenesiui". Jei konkrecioj imonej yra naudojamas 360
pro-rata kalendorius, tai kiekvienam menesiui atitektu 1/12 bendros sumos.
365 kalendoriaus atveju pvz. sausiui atitektu 1/365*31 ne keliamaisiais
metais ir 1/366*31 keliamaisiais metais.
Idomiau daros, kai 360 pro-rata kalendoriu naudojancioj imonej kazkokia suma
reikia padalinti "padieniui", ten daugiau grebliu gali buti, jei finansistas
labai inoringas :)