Tema: Re: klausimas: javascript ir php
Autorius: Rimantas Liubertas
Data: 2011-01-31 13:01:40
> Ne taip gal issireiskiau ar supratai ne taip, esme ta kad dabartiniai
> web standartai tokie kaip HTML sukurti buvo labai senai

C: 1973, C++: 1983…
Bet čia neesmė. Esmė, kad web developeriai iki šiol turi rašyti kodą,
kuris privalo veikti naršyklėse sukurtose prieš 5, 10 metų…

> ir praktiskai
> tai daugiau informacijos pateikimo budas

Informacijos sužymėjimo būdas.

> su galimybe ja ivairiai
> suristi per hypertexta, aisku dasidejo javascript, bet pats
> branduolys - html nelabai daug ir tobulejo per visa si laika nuo www
> atsiradimo (nekalbu apie naujas css galimybes ar kelis naujus html
> tagus).

CSS nieko bendro su HTML branduoliu neturi. Plius neatrodai labai
informuotas apie tai, kas vyko nuo 2004. Plius pats HTML iš esmės
be naujų elementų (ne tagų!) ir žmoniško aprašymo ką su jais (ir su
senais taip pat) daryti iš esmės nelabai kur turi ir tobulėti: jo gi
paskirtis tokia.

> O web vystymosi evoliucija buvo mazdaug nuo pasyvaus informacijos
> pateikimo (kada vartotojas ja narso, vyksta pilnas page reload - iki
> aktyvaus, kada kazkas vyksta aktyviai pvz. javascript, veliau ajax,
> flash pagalba), o visa tai veikia ant senu standartu tokiu kaip HTML
> ir t.t.., kurie neatitinka siuolaikiniu poreikiu visai, nes
> evoliucija juda link aktyvaus web, vietoj pasyvaus hypertext'o.

Tai kokie tie šiuolaikiniai poreikiai ir kas juos atitiktų, tavo galva?

> Veliau kaip papildymas atsirado ajaxas, kad ji supaprastint jQuery,

Na, jQuery ne visai ne atsirado, jei ką…

> bet logiskai mastant jeigu web sistemu core pradetu palaikyti kazkoki
> visai nauja funkcionaluma,

Apšviesk apie „web sistemų core“ ir ką jis turėtų palaikyti.

> megabaitiniu JQuery lib'u is viso nereiketu,

Į megabaitą sutalpinsi 30 su trupučių jQuery.

> ta prasme pats jQuery yra iseitis, kad supaprastint
> programavima, bet tai net gi ir parodo ko butent reikia, visa tai
> galetu buti narsykleje kaip praplestas javascript ir veikti ne
> javascriptu bet buti javascripto dalimi.

Nei neįsivaizduoji, kiek yra naršyklėje ir kas yra Javascript dalimi.
Bet yra toks liūdnas faktas, kai kai kur žmonės naudojasi dar IE6.
Naršykle išleista prieš 10 metų.

> Tiesiog mano nuomuone dabar kad gaut rezultata patogiai apkraunama
> bereikalingai milijonu kompiuteriu CPU, RAM ir t.t... vien del to kad
> nevisai teisingai vystosi technologijos.

Būūūk geras, papasakok, kaip technologijos turi teisingai vystytis?
AcitveX, XML ir SOAP, Java Appletai?
Atėjo ir praėjo, o HTML liko — turbūt ne šiaip sau?

O kur dar sąlyginai nauji dalykai, apie kuriuos matyti ir negirdėjai:
offline web apps, web workers, web sockets, web SQL database, web storage…

ic
--
http://rimantas.com