Tema: Re: Golden age
Autorius: Kesha
Data: 2019-02-25 08:44:51
Bronco laid this down on his screen :

> [...]
> kainavo, TO VALGYTI BUVO NEĮMANOMA! Todėl visi vaikai iš bent kiek tvarkingų
> šeimų (ne alkoholikų, dirbančių) tiesiog stodavo į eilę prie mokyklos bufeto
> ir pirkdavo visokius kompotus, bulkutes, keksus ar roksus. O tas valgyklose
> gaminamas buzas valgydavo visokie nabogai, kuriems ten tas maitinimas
> priklausydavo. Ir tai vyko Vilniuje, o ne provincijoje.
>
> Kainų bufete jau tikslai neatgaminsiu, bet skanesni roksai, keksai tai ir 20
> kapeikų galėdavo kainuoti. Tokie sukti riestainiai iš kietos tešlos
> apibarstyti cukrumi, berods pigiausi buvo ir kainavo 6 ar 7 kapeikas.

"vosmiorkė" - 7 kapeikos;
Pyragas draugystė (juostelė su džemu per vidurį) - 13 kap...
vynuogių sultys - 13 kap...

> Kompotas apie 5 kapeikas.
>
> Žodžiu, mokykloje pavalgyti rublio tikrai nereikėdavo išleisti, bet tai kas
> buvo suvalgoma iš tikro nebuvo pilnaverčiu maistu, veikiau kenkimas vaikų
> sveikatai. Mes dažnai per pertraukas bėgdavome į šalia esančią parduotuvę,
> net joje buvo geriau, nei mokyklos bufete. Tai darykite išvadas patys...

mes kibinus su varške pirkdavom už 23kap... nerealiai skanūs buvo, nes
juos vietoj gamindavo (su mėsa 33 kap., bet jie man nelabai buvo).
o mokyklų valgyklos maistas, tai daugiausiai nuo virėjų priklausydavo
(kai kur tikrai neblogai buvo), bet tai daugiau išimtis, nei taisyklė,
nes pyzdindavo visi viską kaip turi būt... :)

> O tai kas buvo parduotuvėse vadinama "mėsa", dabar linkėčiau tik mūsų
> vatnikams pamatyti gyvai, kad apsišliaukintų vien nuo mėsos vaizdo ir kvapo
> ir nustotų nesąmones rašinėti.

Aš tada stebėjausi, kodėl visi sako, kad chrenova mėsa parduotuvėje,
nes visada gera pas mus būdavo, bet pasirodo tevai turėjo "blatą"
parduotuvėje :)
t.y. mėsa atvykdavo tikrai gera (pats mačiau), bet iki prekystalio
pakliūdavo ne visa, didžioji ir geriausioji dalis per kitą pusė būdavo
išparduodama "vidiniais kanalais" :)

> Visus bent kiek normalius maisto produktus visi "kombinuodavo" kaip
> išmanydavo. Kažkas iš kaimų susiveikdavo, kažkas į slaptas spec. parduotuves
> paslapčia nuo visų kaip koks Štirlicas vaikščiodavo, kažkas susiorganizuodavo
> "blatą" parduotuvių sandėliuose. Čia ištisą knygą būtų galima parašyti, kaip
> homo sovieticus gyvendavo ir išgyvendavo tame "nuostabiame" cccp.

bet ir išgyvenom kažkaip :) todėl ir nebaisios mums skolos, storą skūra
turim :)

> Lyg ir nepasižymiu išskirtine atmintimi, bet kartais kai pamatau ką kiti
> rašo, tai pagalvoju, jog jiems totali amnezija nutiko. Išleistų dabar mane
> kokiais 1980-ais metais Vilniaus centre, tai net nežinočiau kur ką suvalgyti,
> kad neapsivemčiau. Nes aš viską pamenu, ir kaip ten viskas atrodė ir net
> kvapą pamenu :)

dar pasiginčyk, kad žolė dabar teisingai žalia, ankščiau žalesnė buvo
ir lakštingalos geriau čiulbėjo :D

> Ir turėkite omenyje, jog Lietuvoje, ir ypač Vilniuje, eilinis cccp homo
> sovieticus jau jausdavosi beveik kaip Europoje ir visiems pasakodavo, kaip
> pas mus čia viskas gerai. Įsivaizduokite, kas cccp glūdumoje darėsi...

ir fašistais mus dar vadino kažkodėl...