Tema: Re: klumpiams nepatiks ....
Autorius: Vidas Makauskas
Data: 2018-07-15 21:20:59
> Kas kalba?  Kaloborantas, kuris noredamas valdziai itikti, vedė ruse?

Pirmiausia tai, kad as durnai valdziai neitinku nuo pat nepilnametystes

1974 metais po 8 klasiu nuejau mokytis i technikuma/kolegija, nes
susigundziau 30 rubliu stipendija.
Buvo toks rusu kalbos destytojas Marcinkevicius. Jam tiesiog patologiskai
patiko tyciotis is kolkoznyku. O jiems tai atrode iprasta. Uzkabino ir
mane. Konfliktas tesesi 2 metus. Grizdavau namo numesdavau krepsi su
keliais sasiuviniais, pamoku nedarydavau, o ryte pasiimdavau. Karta
baigesi rusu kalbos sasiuvinys. Rasau ant virselio; gaunu pastaba;
atsiprasau. Dar po savaites tas pat. Destytojas perplesia sasiuvini per
puse. Imetu puseles i krepsi ir sedziu. Po savaites vel pamirsau isigyti
sasiuvini! Rasau sudejes puseles. Destytojas pribega ir supleso sasiuvini
i mazus skutelius. Dar po savaites lietuviu kalbos kontrolis ant
ministerijoje antspauduotu lapu. Vienas jodrasciui, o kitas svarasciui.
Rasau is karto i svarasti, o juodrasciui isidedu i krepsi. Sekanti - rusu
kontrolinis. Sasiuvinio vis dar neturiu. Imu ministeriska lapa ir rasau.
Destytojas nueina i priesinga auditorijos kampa ir sako, kad niekam ant
antspauduotu lapu nerasyti. Apsimetu, kad tai ne man. Tuomet pribega ir
pleso mazais skuteliai. Tuomet rusistui pagasdinu, kad jo pacio
patikrinimas uz ka man jis vienetus raso. Issigasta ir praso kolkoznyku
sakyti, kad jis lapo neplese.
Pries tai karta as rusistui buvau parases uzduota namams rasini. Sekancia
paskaita kontrolinios ir man tema, kuria namie parases. Sedziu. Rusistas
nervuojasi. Surinko kontrolini ir is karto puole ieskoti mano rasinio.
Va. Paeme raudona sratinuka, brauko ir komentuoja, o veliau rodo visiems
koks raudonas ir ivertina vienetu. As garsiai juokiuosi ir sakau, kad
parodytu nors viena ten klaida man. Nerodo. Sakau, kad ir nereikia. Eisiu
pas direktoriu, kad sis paprasytu parodyti.

4 metus mokiausi lyg kokioje perauklejimo kolonijoje. Buvau svarstomas,
gasdinamas, kad ismes. Bet laike, nes buvau vienas is pazangiausiu. Ypac
mane zemino reikalavimas kirptis trumpai plaukus. Per diplominio
isleistuves Dainavos resorane prisirinko daug destytoju, norinciu isgerti
studentu saskaita. Viena, bjauriausia, prigirdziau. Tada pasodinau sales
viduryje ant grindu ir visi sokom aplink rateliu. Paskui ji girta isnese
uz ranku ir koju.

Institute/universitete jau tokiu durniu nebuvo. Ir dideliu konfliktu
nebuvo. Mokiausi vakariniame. Si karta jau nesimokinau aukstesniam
pazymiui. Reikalavimas buvo netureti daugiau 2 skolu. Uztekdavo kelias
valandas iki egzo paskaityti islaikiusiojo konspektus ir daznai to
uztekdavo, nes turejau kolegijos pagrindus. Bet universitete vistiek buvo
kolkoznyku reikalavimu. Diplominio vadovas nenorejo manes vertinti, nes
nusprende, kad per maza rasliavos apimtis ir aptiko, kad dalis brezinio
buvo braizoma is rankos kur reikejo skriestuvo. Kartu ejome pas katedros
vedeja profesoriu Kudzi. Sis uzmete i mano darba ir pareiske vadovui, kad
va taip turi buti daromi diplominiai darbai. Iseinant is profesoriaus
nugirdau kaip mano vadovas kitiems katedroje stebejosi.