Tema: Re: viena diena viena, kita - kitkas. Kai valstybes vadovo zodziai nieko verti, ka daryti ?
Autorius: Zveris
Data: 2009-03-20 13:55:22
realybe yra kitokia.
Stogus turi max 5-10 proc. Visi kiti paskutinius 3-4 menesius nuolatiniam
strese del galimu atleidimu, paskolu ir t.t.
Ne valstybes tarnautojams reikia siek tiek paaiskinti:
1. Verslas gali paimti viena diena darbuotoja atleisti, o kita diena pist ir
vel priimti.
Valstybes tarnautoja atleisti galima lengvai, o priimti labai sudetinga ir
ilga procedura (todel suprantantys nenori "dalgiu" labai svaistytis). Kai
kuriose istaigose tai uztrunka 4-6 menesius.
2. Valstybes tarnyba negali konkuruoti su verslu pagal atlyginimus.
3. Valstybes tarnyboje negali krizes akivaizduoje imti ir moketi vokeliuose
kaip daro verslas.
4. Verslas krizes akivaizdoje gali pist ir nubraukti savo darbuotojams pvz
20-50 proc. atlyginimo.
Valstybes tarnyboje NUBRAUKTI irgi galima per viena diena (Seime sugalvotu
"istatymu"), taciau kai ekonomine situacija gereja priesingai nei verslas
valstybes tarnyba negali grazinti bent jau i pradine stadija (geros
ekonomines situacijos) ir prideti atgal 20-50 proc. Nes prasideda
"svarstymai" Seime ir atlyginimo
pakelimas (grazinimas i geros ekonomines padeties situacija) uztrunka 2-4
metus.
Paskutinis pavyzdys, kai po Rusijos krizes visiems visur nukarpe, 2003-2004
verslas pradejo atsigaudineti ir kelti atlyginimus, o del valstybes
tarnautoju atlyginimo TIK PRASIDEJO DISKUSIJA,
kuri truko 4 metus ir koeficentas 430 buvo pakeltas iki 490 tik 2007-2008
metais. Valstybes tarnautojai tuo galejo pasidziaugti tik metus laiko :P

p.s. nesiruosiu cia labai gincytis, bet stereotipas apie valstybes
tarnautoju kompetencija yra visishkai neteisingas.
p.p.s. del premiju: norint islaikyti GERA valstybes tarnautoja ji imanoma
motyvuoti tik premija.
Priesingai nei verslas, kuris pvz. gali skirti automobili, mob.telefona,
nupirkti poilsine kelione, padeti sumoketi paskola ir t.t.