Tema: Re: TPVPCAD regresas
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2009-08-25 11:19:09
Bendrovė GJENSIDIGE.
šiaip papasakosiu trumpai, ką vakar radau, ir kodėl visgi nenusiunčiau jiems to atsiliepimo.

Taigi, pilietis A apsidraudė (7m+ stažas), vėliau kitam piliečiui B "pardavė" kartu su draudimu (2m stažas). Mazgis B padarė avariją, pripažino kaltę, nukentėjusysis susiremontavo už 1400Lt. Ateina iš draudimo piliečiui A regresas: "blablabla, nepranešėte apie esminių sąlygų pasikeitimą, ir kadangi pagal LRV Taisykles tokiu atveju galima susigrąžinti IKI 50% išmokėtos išmokos, tai konstatuojam, jog jūs, pilieti A, esate skolingas lygiai 50%, t.y. 700Lt.

Kablys, kurio aš ieškojau - tai "iki 50%" nelygu "50%", ir bandžiau paieškoti, kaip tą sumą sumažinti. Kad privalo sumokėti, aš asmeniškai šioje vietoje neieškau kažkokių sliekų, nes šiaip rizika padidėjo, bet įmokos skirtumo nei A nei B nemokėjo.

Anyway, teorija tokia, jei draudimas piliečiui A kainuoja 200Lt, o tokiomis pat sąlygomis piliečiui B kainuotų 300Lt, tai mano įsitikinimu, neperrašant draudimo sutarties ir papildomai nesumokant draudimo įmokų, vis dar būtų padengta 67% draudimo rizikos, dėl to bendrovė regresu galėtų reikalauti ne 50% išmokos, o tik ~33%.

Bet realybė parodė, kad būtent toje bendrovėje 7+ metų stažą turintiems draudimo kaina ~260Lt, o 2 metus stažą turintiems - 650Lt. Taigi, pilietis A piliečio B padaryto autoįvykio metu tebuvo realiai apsidraudęs tik ~2/5 savo rizikos, ergo, bendrovė norėtų reikalauti padengti netgi ne 50%, o visus 60%.

Tarp kitko, www.manodraudimas.lt man rodo, kad kažkurioje bendrovėje 2m+ stažą turinčiam galima apsidrausti ne už 650Lt (kaip kad Gjensidige), o tik už ~380Lt. Tokiu atveju santykis 230/380 atitiktų ~60% rizikos padengimą, tobiš vietoj reikalaujamų 740Lt (50%) galima būtų tartis dėl 592Lt, o tai jau 148Lt skirtumas, kuris tiems vargo piliečiams jau labai ženklus. :)))

J.