Tema: Re: Atsikratyti Teo :)))))))))))
Autorius: Arturas langucentras.lt
Data: 2009-07-18 23:39:55
aBBBsurdas 600 uz ka?
orinis mokestis?


"boruziukas" <nermailo@nertikrai.lt> wrote in message 
news:h3p7cf$jpv$1@trimpas.omnitel.net...
> nelabai suprantu, tipo tik nuo 2008-07 pakeite ir supazindino su visom 
> kainom?
> mano GALA imta 2008-04 ir ten YRA PARASYTA AKTYVAVIMO MOKESTIS ~600 LT, 
> SUTAIKIAMA NUOLAIDA UZ 36 MEN SUTARTI 100%, JEI NUTRAUKSIU SUTARTI - 
> TURESIU SUSIMOKET.
>
> tai kaip cia yra? o jei pas ka nebus tokiu kainu nurodytu sutarty - gali 
> nutraukt zmogus taip is niekur nieko? :)
> teko dirbti teo pries kokius 3 metus ir kiek atsimenu sutartyse visada 
> dedavo varnyte, kad nuolaida 100%, 50% ar kokia ten dar suteikiama
>
> "Arturas langucentras.lt" <arturas@langucentras.lt> wrote in message 
> news:h3o8i3$364$1@trimpas.omnitel.net...
>>
>>
>>
>>
>> VALSTYBINE VARTOTOJU TEISIU APSAUGOS TARNYBA
>>
>> NUTARIMAS
>>
>>
>>
>> DEL AB "TEO LT" DAUGIAKANALES TELEVIZIJOS PASLAUGU TEIKIMO
>>
>> SUTARTIES PRIVATIEMS KLIENTAMS IR DAUGIAKANALES TELEVIZIJOS
>>
>> PASLAUGU TEIKIMO TAISYKLIU
>>
>>
>>
>>                            2008 m. liepos 16 Nr. 10-167
>>
>>                             Vilnius
>>
>>
>>
>> Valstybines vartotoju teisiu apsaugos tarnybos komisija (toliau - 
>> Komisija), susidedanti is Valstybines vartotoju teisiu apsaugos tarnybos 
>> direktoriaus Felikso Petrausko (komisijos pirmininkas), 1. e. 
>> direktoriaus pavaduotojo pareigas Ziviles Kazakevicienes, 1. e. 
>> direktoriaus pavaduotojo pareigas Algirdo Romeikos, Maisto produktu, 
>> turizmo ir rekreaciniu paslaugu departamento direktores Editos Bishop, 
>> Ekonominiu interesu departamento direktoriaus Mareko Maciulskio, Turizmo 
>> ir atlygintinu paslaugu skyriaus vedejos Solveigos Kuzienes, Ne maisto 
>> prekiu ir paslaugu skyriaus vedejo Edvino Pabrinkio, vadovaudamasi 
>> Vartotoju teisiu apsaugos istatymo (Zin. 1994, Nr. 94-1883; 2007, Nr. 
>> 12-488) 12 straipsnio 1 dalies 6 punktu, isnagrinejo vartotojo (duomenys 
>> neskelbtini) 2008-06-09 prasymu, vartotojo (duomenys 
>> neskelbtini)2008-06-16 prasymu ir vartotojo (duomenys neskelbtini) 
>> 2008-07-01 prasymu pateiktas AB "TEO LT" daugiakanales televizijos 
>> paslaugu teikimo sutartis privatiems klientams bei daugiakanales 
>> televizijos paslaugu teikimo taisykles nesaziningu salygu poziuriu.
>>
>>
>>
>> Komisija nustate:
>>
>> 1.. Valstybine vartotoju teisiu apsaugos tarnyba 2008-06-17 gavo 
>> (duomenys neskelbtini) 2008-06-09 prasyma del AB "TEO LT" daugiakanales 
>> televizijos paslaugu teikimo sutarties privatiems klientams ir 
>> daugiakanales televizijos paslaugu teikimo taisykliu nesaziningu salygu.
>>
>> 2.            Valstybine vartotoju teisiu apsaugos tarnyba 2008-06-17 
>> gavo (duomenys neskelbtini) 2008-06-16 prasyma del AB "TEO LT" 
>> daugiakanales televizijos paslaugu teikimo sutarties privatiems klientams 
>> ir daugiakanales televizijos paslaugu teikimo taisykliu nesaziningu 
>> salygu.
>>
>> 3.            Valstybine vartotoju teisiu apsaugos tarnyba 2008-07-02 
>> gavo (duomenys neskelbtini) 2008-07-01 prasyma del AB "TEO LT" 
>> daugiakanales televizijos paslaugu teikimo sutarties privatiems klientams 
>> ir daugiakanales televizijos paslaugu teikimo taisykliu nesaziningu 
>> salygu.
>>
>> 4.            Valstybine vartotoju teisiu apsaugos tarnybai pateiktos AB 
>> "TEO LT" daugiakanales televizijos paslaugu teikimo sutartys privatiems 
>> klientams (toliau - Sutartys) ir daugiakanales televizijos paslaugu 
>> teikimo taisykles (toliau - Taisykles) yra analogiskos, todel Valstybine 
>> vartotoju teisiu apsaugos tarnyba pagal kompetencija pasisako del 
>> pateiktu AB "TEO LT" Sutarciu ir ju priedu - Taisykliu nesaziningu salygu 
>> taikymo.
>>
>>
>>
>> Komisija konstatuoja:
>>
>> 1. Pagal Civilinio kodekso (Zin., 2000, Nr. 74-2262) 1.39 straipsni 
>> vartojimo sutartimi yra laikoma sutartis del prekiu ar paslaugu 
>> isigijimo, kuria fizinis asmuo (vartotojas) su prekiu ar paslaugu 
>> pardaveju (tiekeju) sudaro su vartotojo verslu ar profesija nesusijusiu 
>> tikslu, t.y. vartotojo asmeniniams, seimos, namu ukio poreikiams 
>> tenkinti. Vartotoju (duomenys neskelbtini) pateiktos AB "TEO LT" Sutartys 
>> ir Taisykles kartu yra vartojimo sutartys, parengtos pagal standartines 
>> salygas. Pagal Civilinio kodekso 6.185 straipsnio 1 dali, standartinemis 
>> laikomos salygos, kurias bendram nevienkartiniam naudojimui is anksto 
>> parengia viena salis nederindama ju su kita salimi ir kurios be derybu su 
>> kita salimi taikomos sudaromose sutartyse. Pateiktoms Sutartims bei 
>> Taisyklems taikomos Civilinio kodekso nuostatos.
>>
>> 2.  Civilinio kodekso 6.188 straipsnyje numatyta, kad bet kuri pardavejo 
>> ar paslaugu teikejo ir vartotojo sudarytos prekiu pirkimo-pardavimo ar 
>> paslaugu teikimo sutarties salyga (kuri nebuvo aptarta individualiai) 
>> gali buti pripazinta nesazininga vartotojo atzvilgiu, jeigu ji priesinga 
>> geros valios reikalavimams ir sudaro salygas pardavejo ar paslaugu 
>> teikejo ir vartotojo abipusiu teisiu ir pareigu nelygybei vartotojo 
>> nenaudai. Minetame teises akte yra pateiktas pavyzdinis sarasas 
>> standartiniu sutarties salygu, kurias istatymas laiko nesaziningomis 
>> vartotojams.
>>
>> 3.   Taisykliu 5.10 punkte nustatyta, kad "Klientui pageidaujant, Iranga 
>> uz papildoma mokesti idiegia TEO."
>>
>> Taisykliu 6.10 punkte nurodyta AB "TEO LT" pareiga "Klientui 
>> pageidaujant, uz papildoma uzmokesti pateikti detalia informacija apie 
>> suteiktas Paslaugas."
>>
>> Taisykliu 7.7 punkte nurodyta, kad "Uz Paslaugos teikimo vietos pakeitima 
>> Klientas sumoka vienkartini TEO nustatyta mokesti."
>>
>> Taisykliu 39 punkte nustatyta, kad "Ne del TEO kaltes atsisakius uzsakytu 
>> Paslaugu iki siu Paslaugu teikimo pradzios, Klientas privalo sumoketi 
>> Paslaugu aktyvavimo mokesti (jei toks mokestis nebuvo sumoketas), jeigu 
>> toks mokestis Paslaugu uzsakymo diena buvo nustatytas."
>>
>> Auksciau minetuose Taisykliu punktuose numatyta, kad uz papildoma mokesti 
>> AB "TEO LT" gali idiegti iranga, vartotojas turi sumoketi vienkartini 
>> mokesti uz paslaugos teikimo vietos pakeitima, papildoma uzmokesti uz 
>> pateikiama detalia informacija, paslaugu aktyvavimo mokesti, taciau 
>> Taisyklese nera nurodyta, kur paslaugu gavejas gali susipazinti su siais 
>> mokesciais, kokio jie dydzio ar kaip apskaiciuojami.
>>
>> Taisykliu 8.1 punkte nustatyta AB "TEO LT" teise "savo iniciatyva 
>> vienasaliskai pakeisti Paslaugu tarifus ir (arba) Taisykliu salygas, taip 
>> pat TV paslaugu ir (arba) programu paketa siose Taisyklese nustatytais 
>> terminais ir budu apie tai informavus Klienta". Pazymetina, kad 
>> informavimo terminas bei budas nustatytas tik Taisykliu 6.7 punkte, 
>> kuriame nurodoma, kad
>> AB "TEO LT" isipareigoja "pries 7 (septynias) dienas informuoti Klienta 
>> interneto svetaineje http://www.sala. lt ir (arba) GALA TV informacineje 
>> programoje apie Paslaugu tarifu ir/ar TV paslaugu programu paketo 
>> pasikeitima <...>." Minetame punkte numatyta paslaugu teikejo pareiga 
>> informuoti paslaugu gaveja tik apie paslaugu tarifu ir/ar TV paslaugu 
>> programu paketo pasikeitima, taciau nei siame punkte, nei kitose 
>> Taisykliu nuostatose nera nurodyta paslaugu teikejo pareiga informuoti 
>> paslaugu gaveja apie Taisykliu salygu pakeitimus. Pazymetina, kad 
>> Taisykliu salygos gali buti pakeistos ne tik keiciant teikiamu paslaugu 
>> tarifus ar programu paketus, taciau ir kitas nuostatas.
>>
>> Tokiu budu, Taisykliu 5.10, 6.10, 7.7, 8.1 ir 39 punktai ipareigoja 
>> vartotoja vykdyti sutarties salygas, su kuriomis jis neturejo realios 
>> galimybes susipazinti iki sutarties sudarymo, be teises ju atsisakyti.
>>
>> 4.   Taisykliu 37 punkte nustatyta: "Klientas per 2 (du) menesius nuo 
>> Paslaugu teikimo pradzios gali atsisakyti Paslaugu, ispejes TEO rastu, 
>> jei TEO teikia nekokybiska Paslauga. "
>> Minetame Taisykliu punkte itvirtinta paslaugu gavejo teise nutraukti 
>> sutarti, kai paslaugu teikejas teikia nekokybiska paslauga, taciau tokia 
>> teise suteikiama tik pirmus du menesius. Is to seka, kad po 2 menesiu 
>> paslaugu gavejas jau nebegales nutraukti sutarties Taisykliu 37 punkte 
>> itvirtintomis salygomis net ir tuo atveju, jei teikiamos paslaugos yra 
>> nekokybiskos ir nepateisina paslaugu gavejo teisetu lukesciu. Pazymetina, 
>> kad Civilinio kodekso 6.200 straipsnio 1 dalyje itvirtinta sutarties 
>> saliu pareiga vykdyti sutarti tinkamai ir saziningai. Pagal to paties 
>> teises akto 6.205 straipsni sutarties neivykdymu laikomos bet kokios is 
>> sutarties atsiradusios prievoles neivykdymas, iskaitant netinkama 
>> ivykdyma ir ivykdymo termino praleidima. O Civilinio kodekso 6.217 
>> straipsnio 1 dalyje itvirtinta sutarties salies teise nutraukti sutarti, 
>> jeigu kita salis sutarties neivykdo ar netinkamai ivykdo ir tai yra 
>> esminis sutarties pazeidimas. To paties straipsnio 2 dalyje nurodyta, kad 
>> nustatant, ar sutarties pazeidimas yra esminis, ar ne, turi buti 
>> atsizvelgiama, be kita ko, i tai, ar nukentejusi salis is esmes negauna 
>> to, ko tikejosi is sutarties, isskyrus atvejus, kai kita salis nenumate 
>> ir negalejo protingai numatyti tokio rezultato. Pazymetina, kad 
>> vartotojas sudarydamas sutarti su paslaugu teikeju ir mokedamas uz jas 
>> tikisi kokybisku paslaugu ar bent ne zemesniu uz vidutine kokybe 
>> paslaugu. AB "TEO LT" Taisykliu 6.4 punktu taip pat isipareigoja 
>> "uztikrinti teikiamu Paslaugu kokybe". Taigi, Taisykliu 37 punkto 
>> nuostatos apriboja vartotojo teises, susijusias su paslaugu teikeju, kai 
>> pastarasis visiskai ar is dalies neivykdo ar netinkamai ivykdo bet kokius 
>> sutartyje numatytus isipareigojimus.
>>
>> 5. Taisykliu 38 punkte nurodyta, kad "Jei Klientas nesutinka su Paslaugu 
>> tarifu padidinimu ir (arba) su Taisykliu pakeitimu, is esmes bloginanciu 
>> Kliento padeti, jis turi teise atsisakyti Paslaugu <...>." Minetu 
>> Taisykliu punktu paslaugos gavejui suteikiama teise atsisakyti teikiamu 
>> paslaugu tik tokiu atveju, jei tarifu ar Taisykliu pakeitimai is esmes 
>> blogina paslaugos gavejo padeti. Taciau Taisyklese nera apibrezta, ka 
>> reiskia "is esmes bloginanciu Kliento padeti". Tai vertinamoji savoka, 
>> leidzianti paslaugos teikejui piktnaudziauti savo teise. Gali 
>> susiklostyti situacija, kai paslaugu tarifai bus padidinti, taciau ne 
>> taip zymiai, kad is esmes pablogintu paslaugu gavejo padeti, taciau ir 
>> tokiu atveju turi buti vartotojui suteikiama teise atsisakyti paslaugu. 
>> Taisykliu 38 punkto nuostatos paslaugu teikejui suteikia teise paslaugu 
>> teikimo metu vienasaliskai padidinti ju kaina be vartotojo teises 
>> atsisakyti sutarties.
>>
>>
>>
>> Komisija, vadovaudamasi Vartotoju teisiu apsaugos istatymo 12 straipsnio 
>> 1 dalies 6 punktu, 32 straipsnio 2 dalimi, nutaria:
>>
>> 1. Pripazinti, kad Taisykliu 5.10, 6.10, 7.7, 8.1 ir 39 punktai atitinka 
>> Civilinio kodekso 6.188 straipsnio 2 dalies 9 punkto sutarciu nesaziningu 
>> salygu nustatymo kriteriju, t. y. ipareigoja vartotoja vykdyti sutarties 
>> salygas, su kuriomis jis neturejo realios galimybes susipazinti iki 
>> sutarties sudarymo, be teises ju atsisakyti.
>>
>> 2. Pripazinti, kad Taisykliu 37 punktas atitinka Civilinio kodekso 6.188 
>> straipsnio 2 dalies 2 punkto sutarciu nesaziningu salygu nustatymo 
>> kriteriju, t. y. panaikina ar apriboja vartotojo teises, susijusias su 
>> paslaugu teikeju, kai paslaugu teikejas visiskai ar is dalies neivykdo ar 
>> netinkamai ivykdo bet kokius sutartyje numatytus isipareigojimus.
>>
>> 3. Pripazinti, kad Taisykliu 38 punktas atitinka Civilinio kodekso 6.188 
>> straipsnio 2 dalies 12 punkto sutarciu nesaziningu salygu nustatymo 
>> kriteriju, t. y. suteikia teise paslaugu teikejui paslaugu teikimo metu 
>> vienasaliskai padidinti ju kaina be vartotojo teises atsisakyti 
>> sutarties, jeigu galutine kaina yra didesne uz sutartyje nustatyta.
>>
>> 4. Pasiulyti AB "TEO LT" per 14 dienu nuo Valstybines vartotoju teisiu 
>> apsaugos tarnybos pasiulymo gavimo dienos pakeisti, panaikinti ar 
>> netaikyti Taisykliu 5.10, 6.10, 7.7, 8.1, 37, 38 ir 39 punktuose 
>> nustatytu salygu sudarant sutartis su vartotojais.
>>
>> Jeigu AB "TEO LT" neivykdys Valstybines vartotoju teisiu apsaugos 
>> tarnybos pasiulymo per 14 dienu nuo jo gavimo dienos. Valstybine 
>> vartotoju teisiu apsaugos tarnyba, vadovaudamasi Vartotoju teisiu 
>> apsaugos istatymo 32 straipsnio 2 dalimi, kreipsis i teisma su ieskiniu 
>> del tokiu salygu pripazinimo negaliojanciomis ar pakeitimo.
>>
>>
>>
>>
>>
>> Direktorius Feliksas Petrauskas
>>
>>
>>
>>
>> ___________________________________________
>>
>>
>>
>> AB "TEO LT" atsizvelge i 2008-07-16 nutarimo Nr. 10-167 "Del AB "TEO LT" 
>> daugiakanales televizijos paslaugu teikimo sutarties privatiems klientams 
>> bei daugiakanales televizijos paslaugu teikimo taisykliu" pasiulymus ir 
>> pakeite Taisykliu salygas, kurios 2008-07-16 nutarimu Nr. 10-167 buvo 
>> pripazintos kaip atitinkancios sutarciu nesaziningu salygu nustatymo 
>> kriterijus.
>>
>>
>>
>
>