Tema: Re: Atsikratyti Teo :)))))))))))
Autorius: Arturas langucentras.lt
Data: 2009-07-17 01:11:16



VALSTYBINE VARTOTOJU TEISIU APSAUGOS TARNYBA

NUTARIMAS



DEL AB "TEO LT" DAUGIAKANALES TELEVIZIJOS PASLAUGU TEIKIMO

SUTARTIES PRIVATIEMS KLIENTAMS IR DAUGIAKANALES TELEVIZIJOS

PASLAUGU TEIKIMO TAISYKLIU



                            2008 m. liepos 16 Nr. 10-167

                             Vilnius



Valstybines vartotoju teisiu apsaugos tarnybos komisija (toliau - Komisija), 
susidedanti is Valstybines vartotoju teisiu apsaugos tarnybos direktoriaus 
Felikso Petrausko (komisijos pirmininkas), 1. e. direktoriaus pavaduotojo 
pareigas Ziviles Kazakevicienes, 1. e. direktoriaus pavaduotojo pareigas 
Algirdo Romeikos, Maisto produktu, turizmo ir rekreaciniu paslaugu 
departamento direktores Editos Bishop, Ekonominiu interesu departamento 
direktoriaus Mareko Maciulskio, Turizmo ir atlygintinu paslaugu skyriaus 
vedejos Solveigos Kuzienes, Ne maisto prekiu ir paslaugu skyriaus vedejo 
Edvino Pabrinkio, vadovaudamasi Vartotoju teisiu apsaugos istatymo (Zin. 
1994, Nr. 94-1883; 2007, Nr. 12-488) 12 straipsnio 1 dalies 6 punktu, 
isnagrinejo vartotojo (duomenys neskelbtini) 2008-06-09 prasymu, vartotojo 
(duomenys neskelbtini)2008-06-16 prasymu ir vartotojo (duomenys neskelbtini) 
2008-07-01 prasymu pateiktas AB "TEO LT" daugiakanales televizijos paslaugu 
teikimo sutartis privatiems klientams bei daugiakanales televizijos paslaugu 
teikimo taisykles nesaziningu salygu poziuriu.



Komisija nustate:

1.. Valstybine vartotoju teisiu apsaugos tarnyba 2008-06-17 gavo (duomenys 
neskelbtini) 2008-06-09 prasyma del AB "TEO LT" daugiakanales televizijos 
paslaugu teikimo sutarties privatiems klientams ir daugiakanales televizijos 
paslaugu teikimo taisykliu nesaziningu salygu.

2.            Valstybine vartotoju teisiu apsaugos tarnyba 2008-06-17 gavo 
(duomenys neskelbtini) 2008-06-16 prasyma del AB "TEO LT" daugiakanales 
televizijos paslaugu teikimo sutarties privatiems klientams ir daugiakanales 
televizijos paslaugu teikimo taisykliu nesaziningu salygu.

3.            Valstybine vartotoju teisiu apsaugos tarnyba 2008-07-02 gavo 
(duomenys neskelbtini) 2008-07-01 prasyma del AB "TEO LT" daugiakanales 
televizijos paslaugu teikimo sutarties privatiems klientams ir daugiakanales 
televizijos paslaugu teikimo taisykliu nesaziningu salygu.

4.            Valstybine vartotoju teisiu apsaugos tarnybai pateiktos AB 
"TEO LT" daugiakanales televizijos paslaugu teikimo sutartys privatiems 
klientams (toliau - Sutartys) ir daugiakanales televizijos paslaugu teikimo 
taisykles (toliau - Taisykles) yra analogiskos, todel Valstybine vartotoju 
teisiu apsaugos tarnyba pagal kompetencija pasisako del pateiktu AB "TEO LT" 
Sutarciu ir ju priedu - Taisykliu nesaziningu salygu taikymo.



Komisija konstatuoja:

1. Pagal Civilinio kodekso (Zin., 2000, Nr. 74-2262) 1.39 straipsni 
vartojimo sutartimi yra laikoma sutartis del prekiu ar paslaugu isigijimo, 
kuria fizinis asmuo (vartotojas) su prekiu ar paslaugu pardaveju (tiekeju) 
sudaro su vartotojo verslu ar profesija nesusijusiu tikslu, t.y. vartotojo 
asmeniniams, seimos, namu ukio poreikiams tenkinti. Vartotoju (duomenys 
neskelbtini) pateiktos AB "TEO LT" Sutartys ir Taisykles kartu yra vartojimo 
sutartys, parengtos pagal standartines salygas. Pagal Civilinio kodekso 
6.185 straipsnio 1 dali, standartinemis laikomos salygos, kurias bendram 
nevienkartiniam naudojimui is anksto parengia viena salis nederindama ju su 
kita salimi ir kurios be derybu su kita salimi taikomos sudaromose 
sutartyse. Pateiktoms Sutartims bei Taisyklems taikomos Civilinio kodekso 
nuostatos.

2.  Civilinio kodekso 6.188 straipsnyje numatyta, kad bet kuri pardavejo ar 
paslaugu teikejo ir vartotojo sudarytos prekiu pirkimo-pardavimo ar paslaugu 
teikimo sutarties salyga (kuri nebuvo aptarta individualiai) gali buti 
pripazinta nesazininga vartotojo atzvilgiu, jeigu ji priesinga geros valios 
reikalavimams ir sudaro salygas pardavejo ar paslaugu teikejo ir vartotojo 
abipusiu teisiu ir pareigu nelygybei vartotojo nenaudai. Minetame teises 
akte yra pateiktas pavyzdinis sarasas standartiniu sutarties salygu, kurias 
istatymas laiko nesaziningomis vartotojams.

3.   Taisykliu 5.10 punkte nustatyta, kad "Klientui pageidaujant, Iranga uz 
papildoma mokesti idiegia TEO."

Taisykliu 6.10 punkte nurodyta AB "TEO LT" pareiga "Klientui pageidaujant, 
uz papildoma uzmokesti pateikti detalia informacija apie suteiktas 
Paslaugas."

Taisykliu 7.7 punkte nurodyta, kad "Uz Paslaugos teikimo vietos pakeitima 
Klientas sumoka vienkartini TEO nustatyta mokesti."

Taisykliu 39 punkte nustatyta, kad "Ne del TEO kaltes atsisakius uzsakytu 
Paslaugu iki siu Paslaugu teikimo pradzios, Klientas privalo sumoketi 
Paslaugu aktyvavimo mokesti (jei toks mokestis nebuvo sumoketas), jeigu toks 
mokestis Paslaugu uzsakymo diena buvo nustatytas."

Auksciau minetuose Taisykliu punktuose numatyta, kad uz papildoma mokesti AB 
"TEO LT" gali idiegti iranga, vartotojas turi sumoketi vienkartini mokesti 
uz paslaugos teikimo vietos pakeitima, papildoma uzmokesti uz pateikiama 
detalia informacija, paslaugu aktyvavimo mokesti, taciau Taisyklese nera 
nurodyta, kur paslaugu gavejas gali susipazinti su siais mokesciais, kokio 
jie dydzio ar kaip apskaiciuojami.

Taisykliu 8.1 punkte nustatyta AB "TEO LT" teise "savo iniciatyva 
vienasaliskai pakeisti Paslaugu tarifus ir (arba) Taisykliu salygas, taip 
pat TV paslaugu ir (arba) programu paketa siose Taisyklese nustatytais 
terminais ir budu apie tai informavus Klienta". Pazymetina, kad informavimo 
terminas bei budas nustatytas tik Taisykliu 6.7 punkte, kuriame nurodoma, 
kad
AB "TEO LT" isipareigoja "pries 7 (septynias) dienas informuoti Klienta 
interneto svetaineje http://www.sala. lt ir (arba) GALA TV informacineje 
programoje apie Paslaugu tarifu ir/ar TV paslaugu programu paketo 
pasikeitima <...>." Minetame punkte numatyta paslaugu teikejo pareiga 
informuoti paslaugu gaveja tik apie paslaugu tarifu ir/ar TV paslaugu 
programu paketo pasikeitima, taciau nei siame punkte, nei kitose Taisykliu 
nuostatose nera nurodyta paslaugu teikejo pareiga informuoti paslaugu gaveja 
apie Taisykliu salygu pakeitimus. Pazymetina, kad Taisykliu salygos gali 
buti pakeistos ne tik keiciant teikiamu paslaugu tarifus ar programu 
paketus, taciau ir kitas nuostatas.

Tokiu budu, Taisykliu 5.10, 6.10, 7.7, 8.1 ir 39 punktai ipareigoja 
vartotoja vykdyti sutarties salygas, su kuriomis jis neturejo realios 
galimybes susipazinti iki sutarties sudarymo, be teises ju atsisakyti.

4.   Taisykliu 37 punkte nustatyta: "Klientas per 2 (du) menesius nuo 
Paslaugu teikimo pradzios gali atsisakyti Paslaugu, ispejes TEO rastu, jei 
TEO teikia nekokybiska Paslauga. "
Minetame Taisykliu punkte itvirtinta paslaugu gavejo teise nutraukti 
sutarti, kai paslaugu teikejas teikia nekokybiska paslauga, taciau tokia 
teise suteikiama tik pirmus du menesius. Is to seka, kad po 2 menesiu 
paslaugu gavejas jau nebegales nutraukti sutarties Taisykliu 37 punkte 
itvirtintomis salygomis net ir tuo atveju, jei teikiamos paslaugos yra 
nekokybiskos ir nepateisina paslaugu gavejo teisetu lukesciu. Pazymetina, 
kad Civilinio kodekso 6.200 straipsnio 1 dalyje itvirtinta sutarties saliu 
pareiga vykdyti sutarti tinkamai ir saziningai. Pagal to paties teises akto 
6.205 straipsni sutarties neivykdymu laikomos bet kokios is sutarties 
atsiradusios prievoles neivykdymas, iskaitant netinkama ivykdyma ir ivykdymo 
termino praleidima. O Civilinio kodekso 6.217 straipsnio 1 dalyje itvirtinta 
sutarties salies teise nutraukti sutarti, jeigu kita salis sutarties 
neivykdo ar netinkamai ivykdo ir tai yra esminis sutarties pazeidimas. To 
paties straipsnio 2 dalyje nurodyta, kad nustatant, ar sutarties pazeidimas 
yra esminis, ar ne, turi buti atsizvelgiama, be kita ko, i tai, ar 
nukentejusi salis is esmes negauna to, ko tikejosi is sutarties, isskyrus 
atvejus, kai kita salis nenumate ir negalejo protingai numatyti tokio 
rezultato. Pazymetina, kad vartotojas sudarydamas sutarti su paslaugu 
teikeju ir mokedamas uz jas tikisi kokybisku paslaugu ar bent ne zemesniu uz 
vidutine kokybe paslaugu. AB "TEO LT" Taisykliu 6.4 punktu taip pat 
isipareigoja "uztikrinti teikiamu Paslaugu kokybe". Taigi, Taisykliu 37 
punkto nuostatos apriboja vartotojo teises, susijusias su paslaugu teikeju, 
kai pastarasis visiskai ar is dalies neivykdo ar netinkamai ivykdo bet 
kokius sutartyje numatytus isipareigojimus.

5. Taisykliu 38 punkte nurodyta, kad "Jei Klientas nesutinka su Paslaugu 
tarifu padidinimu ir (arba) su Taisykliu pakeitimu, is esmes bloginanciu 
Kliento padeti, jis turi teise atsisakyti Paslaugu <...>." Minetu Taisykliu 
punktu paslaugos gavejui suteikiama teise atsisakyti teikiamu paslaugu tik 
tokiu atveju, jei tarifu ar Taisykliu pakeitimai is esmes blogina paslaugos 
gavejo padeti. Taciau Taisyklese nera apibrezta, ka reiskia "is esmes 
bloginanciu Kliento padeti". Tai vertinamoji savoka, leidzianti paslaugos 
teikejui piktnaudziauti savo teise. Gali susiklostyti situacija, kai 
paslaugu tarifai bus padidinti, taciau ne taip zymiai, kad is esmes 
pablogintu paslaugu gavejo padeti, taciau ir tokiu atveju turi buti 
vartotojui suteikiama teise atsisakyti paslaugu. Taisykliu 38 punkto 
nuostatos paslaugu teikejui suteikia teise paslaugu teikimo metu 
vienasaliskai padidinti ju kaina be vartotojo teises atsisakyti sutarties.



Komisija, vadovaudamasi Vartotoju teisiu apsaugos istatymo 12 straipsnio 1 
dalies 6 punktu, 32 straipsnio 2 dalimi, nutaria:

1. Pripazinti, kad Taisykliu 5.10, 6.10, 7.7, 8.1 ir 39 punktai atitinka 
Civilinio kodekso 6.188 straipsnio 2 dalies 9 punkto sutarciu nesaziningu 
salygu nustatymo kriteriju, t. y. ipareigoja vartotoja vykdyti sutarties 
salygas, su kuriomis jis neturejo realios galimybes susipazinti iki 
sutarties sudarymo, be teises ju atsisakyti.

2. Pripazinti, kad Taisykliu 37 punktas atitinka Civilinio kodekso 6.188 
straipsnio 2 dalies 2 punkto sutarciu nesaziningu salygu nustatymo 
kriteriju, t. y. panaikina ar apriboja vartotojo teises, susijusias su 
paslaugu teikeju, kai paslaugu teikejas visiskai ar is dalies neivykdo ar 
netinkamai ivykdo bet kokius sutartyje numatytus isipareigojimus.

3. Pripazinti, kad Taisykliu 38 punktas atitinka Civilinio kodekso 6.188 
straipsnio 2 dalies 12 punkto sutarciu nesaziningu salygu nustatymo 
kriteriju, t. y. suteikia teise paslaugu teikejui paslaugu teikimo metu 
vienasaliskai padidinti ju kaina be vartotojo teises atsisakyti sutarties, 
jeigu galutine kaina yra didesne uz sutartyje nustatyta.

4. Pasiulyti AB "TEO LT" per 14 dienu nuo Valstybines vartotoju teisiu 
apsaugos tarnybos pasiulymo gavimo dienos pakeisti, panaikinti ar netaikyti 
Taisykliu 5.10, 6.10, 7.7, 8.1, 37, 38 ir 39 punktuose nustatytu salygu 
sudarant sutartis su vartotojais.

Jeigu AB "TEO LT" neivykdys Valstybines vartotoju teisiu apsaugos tarnybos 
pasiulymo per 14 dienu nuo jo gavimo dienos. Valstybine vartotoju teisiu 
apsaugos tarnyba, vadovaudamasi Vartotoju teisiu apsaugos istatymo 32 
straipsnio 2 dalimi, kreipsis i teisma su ieskiniu del tokiu salygu 
pripazinimo negaliojanciomis ar pakeitimo.





Direktorius 
Feliksas Petrauskas



                                    ___________________________________________



AB "TEO LT" atsizvelge i 2008-07-16 nutarimo Nr. 10-167 "Del AB "TEO LT" 
daugiakanales televizijos paslaugu teikimo sutarties privatiems klientams 
bei daugiakanales televizijos paslaugu teikimo taisykliu" pasiulymus ir 
pakeite Taisykliu salygas, kurios 2008-07-16 nutarimu Nr. 10-167 buvo 
pripazintos kaip atitinkancios sutarciu nesaziningu salygu nustatymo 
kriterijus.