Štaigi kokius kartais įdomius laiškus gauname iš visokiausio plauko IT
'specialistų' vienok... ir su kokiais įdomiais pastebėjimais... Taigi
pavadinkime šį laiškutį "ADSL vs. DSL":
-----Original Message-----
Posted At: Saturday, June 05, 2004 11:59 AM
Posted To: Info_Takas
Conversation: Del virusu
Subject: Del virusu
Hi,
mano klausimas arba pastaba yra susijusi su virusais. ADSL A plano
vartotojai vis dazniau apsikrecia virusais, as pats asmeniskai jau taisiau 3
kompiuterius si menesi su vienoda problema "buger" ir "welchia", ir
vinintelis dalikas kuris sejo siuos kompiuterius buvo ADSL, visa kita vis
skirtinga, ir rajonas ir namai ir t.t. Taigi kai bendravau su kitu pazystamu
dirbanciu toj pacioi sferoi jis ir susidure su sia problema. Kodel as manau
kad cia ADSL? Nes kai prijungi PC prie DSL (arba bet kokio kito ineto)
virusai neaktivojasi ir juos galima uzkimsti, bet kai tik prijungiami prie
ADSL iskart virusai aktivojasi. Kame problema?
Su pagarba Vldm.
----------------------------------------------------------------------------
---
Ilgai teko mastyti kuo skiriasi Lietuvos Telekomo teikiamos paslaugos bei
ADSL nuo DSL aplamai.... galiausiai su kolegomis specialistais prieita
vienos išvados ir nuspręsta, jog geriausias atsakymas mus užklausiusiam
'specialistui' aka kontiupelių technikui būtų tokis:
Gerbiamas Vldm.,
dėkojame, kad naudojatės mūsų teikiamomis ADLS paslaugomis. Iš tiesų, kitų
interneto tiekėjų teikiamos DSL (Daug Saugesnė Linija) paslaugos yra
saugesnės, nes jose yra įdiegta virusų užkimšimo sistema (VUS), tačiau taip
yra prarandama nemažai greičio. Mes, siekdami užtikrinti savo klientams
maksimalų duomenų perdavimo greitį, nenaudojame VUS, todėl naudojantis mūsu
teikiama ADSL (Atkimšta Didesnio Srauto Linija) paslauga būtina imtis
papildomų saugumo priemonių. Dėl daug didesnio duomenų perdavimo greičio,
internete esantys virusai yra "įsiurbiami" į bendrą duomenų srauto liniją,
ir įgiję nemažą kinetinę energiją prasimuša pro standartines antivirusinės
apsaugos priemones, kurios tampa nebeveiksmingos. Dėl minėto "siurblio"
efekto, iš lėtesnį DSL interneto greitį teikiančių bendrovių vartotojų
kompiuterių virusai yra "išsiurbiami" ir dėl to nesiaktyvuoja. Taigi,
norėdami išvalyti kompiuterį nuo virusų, Jūs turėtumėte atlikti tokią
procedūrą:
1. Laikinai užsisakykite lėtaeigę DSL paslaugą, ir prijunkite ją prie savo
kompiuterio. Atidarykite kompiuteryje visus prievadus ("portus"), ir
palikite jį įjungtą dviem - trim paroms. Per tą laiką visi virusai turėtų
būti išsiurbti. Jei tai bus atliekama savaitgalį, primygtinai siūlome kabelį
(USB arba Ethernet), jungiantį DSL modemą su Jūsų kompiuteriu, šiek tiek
prispausti su stalo koja ar kitu sunkesniu objektu. Kadangi savaitgaliais
interneto srautas žymiai padidėja, yra tikimybė, kad kartu su virusais bus
išsiurbta ir kita, Jums svarbi informacija. Prispaustas laidas tam įvykti
neleis.
2. Įsitikinę, kad visi virusai sėkmingai išsiurbti, interneto kabelį
perlenkite per pusę, ir atsargiai ištraukia iš kompiuterio. DĖMESIO!
Įsitikinkite, kad tuo metu šalia kompiuterio nėra smulkių detalių ar vaikų,
nes dėl išsiurbimo procedūros metu susidariusio vakumo, jie gali būti
įsiurbti į kompiuterio dėžę, o kartu su jais - ir visi ant jų gyvuojantys
virusai. Tuomet visą operaciją teks atlikti iš naujo.
3. Savo kompiuteryje įdiekite patikimą apsaugą nuo virusų. Tam puikiai tinka
bendrovės CLARIA (buv. GATOR) produktai
(http://www.claria.com/products/index.html), ar kita antivirusinė (angl.
"spyware", "worm") apsauga. Jokiai būdais nerekomenduojame naudotis
nepatikimų kompanijų "Symantec", "McAfee", "Microsoft" ir panašių į jas
produkcija. Tai yra "garažinės" firmelės, kurių produktai yra brangūs ir
nieko verti.
4. Jei teisingai atlikote visus aukščiau išvardintus punktus, savo
kompiuterį vėl galite drąsiai prijungti prie ADSL interneto.
Tikimės, kad mūsų atsakymas padės išspręsti Jums išskilusius neaiškimus.
Kilus klausimams, maloniai kviečiame kreiptis dar kartą. Taip pat primename,
kad pasikeitė mūsų elektroninio pašto adresas - nuo šiol rašykite
admin@lrs.lt