Tema: Re: Sulciaspaude
Autorius: Justas
Data: 2012-10-03 22:22:41
Sutraiskai vynuoges, dedi jas i kubila. Na tiksliau iskart traiskai i ta
kubila, ant virsaus pasistates traiskytuva. Pridengi kokia nors paklode,
antra diena pradeda rugti, karts nuo karto pamaisai, pamaigai su
pagaliu. Rugsta apie 3 dienas, paskutine diena nemaisai. Visos isspaudos
atsiskiria pacios, sukyla i virsu. Tada graziai sunka nupili i kita
kubila, and dugno lieka nuosedos, mieles, etc. Ju nereikia.
Kubila irgi pridengi paklode ar plevele, tik ne sandariai. Taip rugsta
apie 10 dienu, sultys verda burbuliuoja. Kai jau matai kad putos
nusistovejo pili viska i statine. Kamsciu neuzkemsi bet ji paguldai ant
skyles kad liktu siokia tokia ertme. Ten toliau rugsta apie 2 savaites.
Kai matai kad putos nebeeina pro krastus uzkali kamsti ir palieki. Gerai
turet pora statiniu, viena mazesne is kurios pries uzdarant didziaja
uzpildyt kad neliktu oro, nes rugimo metu su putomis isbega litras kitas.
Ta mazaja statine galima suvartot greiciau kaip jauna vyna o kita laikau
metus laiko iki sekancio vyno darymo, tada ispilstau i butelius.
Galima laikyt ir ilgiau, bet cia jau specifiniai dalykai, pvz 3 metus
laikytas cabernet vynuogiu vynas igavo man asmeniskai per stipru
statines kvapa.