Tema: Re: daf...a darzo gerybiu
Autorius: Dautarte
Data: 2010-08-19 20:59:48
Moliugai jokia problema - jie laisvai gali guleti ir guleti rusyje, svarbu,
kad nebutu labai silta. O jei labai reikia i stiklainius, tai juos galima
marinuoti arba tiesiog iskepti ir tyre uzdaryti (norint uzdaryti gryna tyre
be nieko, reikia pasterizuoti), is kurios po to galima ir sriubas,  ir
pyragus arba galima ideti i bulviu kose ar i blynus, o ir i koktelius irgi
skanu.

Is pomidoru daryciau passata ir kecupa arba siaip konservuociau be odeliu
pomidoru sultyse, kaip skardinese parduoda. Pas mane tokie is skardiniu eina
tonomis - ir sriuba isvirsi, ir i makaronus bei i visokiausius guliasus
galima, o kokie nuostabus gaunasi pomidoruose troskinti sonkauliukai -
pasaka, o ir minimumas judesiu ;). Be to tokie stiklainiai gali ilgai
stoveti. Na ir dar zinoma dziovinimas (sauleje, pravertoje orkaiteje, 50-60
laipsniu, arba elektiniame dziovintuve) - jei gerai isdziovinsite, jie gali
sausoje vietoje kokiam maiselyje (kaip obuoliai) laisvai laukti savo
valandos - po to tik trumpai pamirkyti karstame marinate, uzpilti alyva ir
stai prasom super duper dziovinti pomidorai, be to labai skanu valgyti
tokius beveik isdziuvusius.

Is cukiniju gaunasi labai skanus kompotas - cukinijas arba aguruocius
nulupti, supjaustyti, ismaisyti su mazomis slyvutems (50/50), uzpilti karstu
sirupu (0,5 kg cukraus 3-litriniam stiklainiui), uzdaryti. Cukinijos gaunasi
a la ananasai (pavadinimas is senu laiku, kai ananasu nematem ;)). Taip pat
is cukiniju galima virti uogienes. Galima marinuoti pvz. su cili pagal ta
agurku su cili recepta, kur pernai rasiau.
Mama su cukinijom gamina namini "anklabensa" - ziema galima valgyti salta
kaip salotas arba pasildyti kaip darzoviu padaza prie zuvies ar mesos,
zodziu universalus:
2,5 kg cukiniju, 0,5 - 1 kg papriku, 0,5 l pomidoru padazo (sumalti, siek
tiek nugarinti pomidorai), 1 v.s. druskos, 0,5 stikl. cukraus, 0,5 stikl.
acto, 1 stikl. aliejaus
Supjaustyti, prideti pomidoru padaza, druska, alieju - virti apie 20 min.,
prideti cukru ir acta, virti dar kokias 10 min. ir i stiklainius. Cukinijos
ir paprika - tai toks variantas minimum, kuri galima praturtinti svogunais,
cesnakais, pipiriukais.

Dar sitie 2 receptai yra skanus, ragavau pas drauge:
http://elladkin.livejournal.com/130762.html
http://fotoforum.gazeta.pl/72,2,777,99808498,99808498,0,2.html?v=2