Tema: Re: gaivi sriuba? (p.s. paivairinimas raciono ne-mesiskais patiekalais...)
Autorius: Jurga
Data: 2009-11-23 11:09:42
Trinta lęšių sriuba (Mano Stambulo sriuba Nr. 1)

Sudėtis:

500 g lešių (originalas yra iš geltonųjų, bet pas mus nelabai mačiau tokių,
tai gaminu iš žaliųjų);

1 didelio svogūno galva (smulkiai supjaustyta);

1-2 smulkiai supjaustyti pomidorai;

3-5 didelės supjaustytos česnako skiltelės;

vištienos sultinio;

pomidorų pastos (ne padažo, o būtent pastos);

alyvuogių aliejaus;

kumino malto;

džiovintų mėtų;

druskos, juodų pipirų;

raudonų aštrių pipirų susmulkintų (kam patinka aštriau).

Priedai jau patiekiant: citrinos skiltelė, sumakas (jei nėra, tai ir
nereikia) ir natūralus jogurtas (arba mūsiškė grietinė, jei jau norisi
kažkuo praskiest tą sriubą).

Gamyba:

1. merkiam lęšius į šiltą vandenį ir mirkom ten apie apie valandą;

2. smulkinam česnaką ir svogūną, paskrudinam juos 2-3 šaukštuose aliejaus
kol suminkštėja, įdedam 1 šaukštą kumino, pakepinam kol kuminas pradės
skleist aromatą;

3. įdedam supjaustytą smulkiai pomidorą ir kepam kol jis suminkštėja;

4. įpilam 2-3 puodukus vištienos sultinio, supilam išmirkytus lęšius,
pridedam 3-4 šaukštus džiovintų mėtų, 1 šaukštą čili pipiro to smulkinto
(galima nedėt į bendrą puodą, galima įsidėt sau atskirai vėliau), druskos ir
pipirų pagal skonį. Pridedam 2-3 šaukštus pomidorų pastos ir, jei trūksta,
tai pripilam dar sultinio, kad palaikytume sriubinę konsistenciją;

5. verdam ant vidutinės ugnies apie 30-40 minučių, vis papildant sultinio,
jei reikia (jei verdant jis išgaruoja). Taip pat ragaujant, jei reikia ir
jaučiasi, kad trūksta, tai reikia pridėti papildomai pagal skonį ar mėtos,
ar kumino, ar čili, druskos, pipirų, žodžiu, ko pagal tave trūksta;

6. kai lęšiai suminkštėja taip, kad sriuba pasidaro tokia daugiau kreminės
konsistencijos, išjungiam ugnį. Jei išeina ją karštą su blenderiu pertrint
galima, jei ne - atvėsusią, o tada jau šildyt pertrintą, jei nesinori
pertrintos, tai valgyt tiesiog su tokiais juntamais lęšių gabaliukais;

7. patiekti su citrinos griežinėliais (sultis išsispausti į sriubą),
smulkintu raudonu pipiru ir sumaku, dar galima įsidėti grietinės ar
natūralaus jogurto;

8. Skanaus.