Tema: Re: kas per tranzas
Autorius: rimm
Data: 2009-08-22 14:55:08
"Evaldas" <sanya@takas.lt> wrote in message
news:h6ohbc$upv$1@trimpas.omnitel.net...
> Kas per tranzistoriaus parametras "naudingumo koeficientas" ? Kažką
> praleidau puslaidininkų fizikoje ?

gal ir nepraleidai, gal ten ir nusisvaigau kazka, gal cia labiau "praktinis"
terminas nenaudojamas puslaidininkiu fizikoje. zinau kad yra stiprinimo
koeficientas ir jis yra matuojamas prie tam tikru parametru, bet vat del to
naudingumo koeficiento siaip ir as buvau suabejojes. tiesiog rusiskam
datasheet'e, pvz: http://www.evita.lt/getPdf.php?id=16896 matau tokius
stulpelius kaip Pвых(Вт), КПД(%), Pк max*(Вт), tai vat ir suabejojau kas yra
tas КПД. paskui kazkaip pamasciau kad galbut auksto daznio tranzuose
naudingumo koeficientas buvo ivestas parodyti kiek tranzas suryja vatu
stiprindamas, ir kiek is tu vatu nueina silumai del kokio nors talpumo tarp
kolektoriaus ir emiterio (kuris nieko neitakoja prie DC, tuo atveju idomus
tik h21), ir kiek lieka naudingu? negali taip buti?

> Nebūtinai priveda prie geresnių, bet nebūtinai ir prie blogesnių. Gali
> privesti ir prie geresniu. Viskas priklauso nuo konkrečios schemos ir
> parametrų. Didesnis tranzistoriaus ribinis dažnis (proto ribose) tikrai
> dažniausiai  nemaišo, o padeda. Kokretus pvz. Veronica , ypač jautri
> galinio tranzistoriaus kokybei.

ten matau galinis tranzas dirba C rezimu. o kuo tas jautrumas tranzo kokybei
pasireiskia? reikia stipresnio valdymo signalo, nes mazas stiprinimo koef?
ar tiesiog didele bazes iejimo talpa kuri glushina auksta dazni? bet kodel
tada tokiu atveju niekas nenurodo tranzo stiprinimo koeficiento prie tam
tikro daznio kintamos sroves, o tik DC? istoriskai taip gavos? ir dar toks
durnas klausimas, kas ieina i tranzo kokybe? triuksmu lygis, bazes talpumas
kokio nors emiterio atzvilgiu, stiprinimo koeficientas?